فیبرنوری

August 17, 2024
14:59 شنبه، 27ام مردادماه 1403
کد خبر: 171929

آسیاتک توسعه فیبر نوری در نورآباد دلفان، کوهدشت، اسلام آباد و بیستون را آغاز کرد

آسیاتک توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها را در شهرهای نورآباد دلفان، کوهدشت، اسلام‌آباد و بیستون آغاز کرده است. به این ترتیب با پایان این پروژه‌های عمرانی بیش از ۷۰ هزار خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال داده‌های آسیاتک، پروژه حفاری و عملیات عمرانی برای توسعه شبکه فیبر نوری در شهرهای نورآباد دلفان و کوهدشت در استان لرستان و اسلام‌آباد و بیستون در استان کرمانشاه به تازگی آغاز شده است.

از بین شهرهای جدید، سه شهر نورآباد دلفان، کوهدشت و بیستون در مرحله عمرانی قرار دارند و این پروژه در اسلام‌آباد غرب، اخیرا به مرحله بهره‌برداری رسیده است.حفاری در نورآباد دلفان استان لرستان از ۱۲ مرداد آغاز شده است. آسیاتک نیز متعهد شده تا ۱۸ هزار و ۶۰۷ خانوار در این شهر را تحت پوشش فیبرنوری قرار دهد. برای اجرای این پروژه ۳.۲ کیلومتر حفاری انجام شده است.

آسیاتک همچنین متعهد شده ۲۴ هزار و ۳۴۷ خانوار را در کوهدشت لرستان تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار دهد. برای این پروژه که از بیستم تیرماه ۱۴۰۳ آغاز شده ۱۱.۳ کیلومتر حفاری انجام شده است.

پروژه حفاری در بیستون نیز که از اواخر تیرماه ۱۴۰۳ آغاز شده است، قرار است ۱۴۹۵ خانوار را در این شهر تحت پوشش قرار ‌دهد. برای اجرای این آسیاتک بیش از چهار کیلومتر حفاری انجام داده است.

۲۶ هزار و ۵۰۳ خانوار پس از پایان پروژه اسلام‌آباد کرمانشاه می‌توانند از خدمات فیبر نوری در این شهر استفاده کنند. اجرای این پروژه مستلزم بیش از ۲۵ کیلومتر حفاری بوده است که نزدیک به ۵۰ درصد آن تاکنون انجام شده است. به این ترتیب، با پایان پروژه حفاری در شهرهای مذکور، نزدیک به ۷۱ هزار خانوار تحت پوشش شبکه فیبر نوری آسیاتک قرار می‌گیرند و می‌توانند از خدمات اینترنت فوق سریع فیبر نوری این شرکت استفاده کنند.

این شرکت تاکنون بیش از یک میلیون خانوار را تحت پوشش فیبر نوری خود قرارداده است و در نظر دارد تا پایان سال ۱۴۰۴، چهار میلیون خانوار را تحت پوشش قرار دهد. آسیاتک تاکنون، ۱۱۵ شهر را در ۱۲ استان کشور را تحت پوشش فیبر نوری قرار داده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.