رسانه‌های اجتماعی

August 18, 2024
9:40 یکشنبه، 28ام مردادماه 1403
کد خبر: 172041

پایان فعالیت ایکس در برزیل به دنبال تداوم تنش با دادگاه عالی

منبع: همکاران سیستم

 

شبکه اجتماعی ایکس می‌گوید «فورا» و به دلیل «دستور‌های سانسور» از سوی قاضی الکساندر دو موراس که به تازگی با تهدید برای کارکنان این شرکت در برزیل همراه شده است به فعالیت در این کشور پایان می‌دهد. صفحه روابط بین‌الملل ایکس می‌گوید قاضی موراس کارکنان این شرکت را تهدید به جریمه و بازداشت کرده است.

به گزارش پیوست به نقل از رویترز، شبکه اجتماعی تحت مالکیت ماسک مدعی است که قاضی موراس نمایندگان این شرکت در برزیل را تهدید کرده است که در صورت عدم پیروی از دستور‌های سانسور از جمله حذف محتوا و حساب‌های مربوطه، دستگیر خواهند شد.

صفحه امور بین‌الملل ایکس تصاویر سندی را منتشر کرده است که در آن قاضی موراس یک جریمه روزشمار ۳۶۵۳ دلاری و بازداشت را در صورت عدم پیروی از دستور‌هات برای راشل نوا کونسیکائو، نماینده ایکس در برزیل،‌ در نظر گرفته است.

ایکس می‌گوید: «برای حفاظت از امنیت کارکنانمان، تصمیم گرفتیم که فعالیت در برزیل را فورا متوقف کنیم.» با این حال طبق اعلام این پلتفرم، کاربران در برزیل می‌توانند به استفاده از این پلتفرم ادامه دهند و امکان دسترسی در این کشور وجود دارد.

موراس چندی قبل به شبکه اجتماعی ایکس دستور داد تا یک سری از حساب‌های کاربری را مسدود کند. قاضی در حال تفحص پرونده‌ای مربوط به گروهی معروف به «شبه‌نظامیان دیجیتال» است که به انتشار اخبار جعلی و نفرت‌پراکنی در دوران ریاست جمهوری ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور سابق راست افراطی، متهم هستند.

موراس چندی پیش و پس از آنکه ایلان ماسک اعلام کرد حساب‌های کاربری ایکس را از حالت مسدود خارج می‌کند، تحقیقاتی را در مورد مالک ایکس آغاز کرد. ماسک تصمیم موراس در رابطه با ایکس را مغایر با قانون اساسی این کشور می‌داند.

با این وجود نمایندگان این پلتفرم پس از چالش میان ماسک و دستگاه قضایی برزیل به دادگاه عالی اعلام کردند که این شبکه اجتماعی از دستورات پیروی می‌کند.

وکلای ایکس در ماه آوریل به دادگاه عالی اعلام کردند که یک سری «اشتباهات عملیاتی» باعث شده تا کاربرانی که حساب کاربری آنها باید طبق حکم قاضی مسدود می‌شد به فعالیت ادامه دهند. این توضیحات پس از درخواست موراس در رابطه با توضیح در این باره ارائه شدند.

ماسک روز شنبه طی پستی در ایکس موراس را یک «مایه ننگ عدات» خوانده است و می‌گوید ایکس قادر به موافقت با «تقاضاهای محرمانه برای سانسور و ارائه اطلاعات خصوصی» نیست.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.