هوش مصنوعی

August 21, 2024
18:11 چهارشنبه، 31ام مردادماه 1403
کد خبر: 172264

OpenAI با مالک نیویورکر و وایرد قرارداد همکاری چند ساله امضا کرد

منبع: Peivast

اوپن‌ای‌آی براساس یک قرارداد چندساله با شرکت Condé Nast می‌تواند از محتوای چندین مجله زیرمجموعه این شرکت استفاده کند. این جدیدترین قرارداد بزرگ رسانه‌ای برای استارت‌آپ محبوب هوش مصنوعی است.

به گزارش بلومبرگ، سازنده ChatGPT از این پس می‌تواند محتوای برند‌هایی مثل وگ (Vogue)، نیویورکر و وایرد را در محصولات خود به نمایش بگذارد. اوپن‌ای‌آی همچنین براساس این قرارداد اجازه دارد تا از محتوای Condé Nast برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی که به داده‌های زیادی نیاز دارند استفاده کند.

این توافق نقطه عطفی در تلاش اوپن‌ا‌ی‌آی برای مذاکره با شرکت‌های رسانه‌ای به جای جدال با آن‌ها است. گفتنی است که جزئیات مالی و مبلغ این قرارداد هنوز منتشر نشده است.

راجر لینچ، مدیرعامل Condé Nast، طی تذکری به کارکنان خود نوشت: «ما باید مخاطبان را در هرکجا که هستند ملاقات کنیم و در کنار اطمینان از ارجاع و مزد مناسب دارایی‌های ذهنی‌مان، آغوش بازی نسبت به فناوری‌های جدید داشته باشیم. این دقیقا همان چیزی است که ما با اوپن‌ای‌آی به آن رسیدیم.»

لینچ با اشاره به اینکه این قرارداد «نقطه شروع… جدال برای قراردادها و همکاری‌ها منصفانه در این صنعت است» گفت که شرکت اوپن‌ای‌آی «شفاف بوده و مایل است همکاری سازنده‌ای با ناشران داشته باشد.»

اوپن‌ای‌آی در یک سال گذشته قرارداد‌های مشابهی را با دیگر گروه‌های رسانه‌ای از جمله Axel Springer، the Atlantic و Vox Media نیز به امضا رسانده است. با این حال برخی از رسانه‌ها مایل به همکاری با این شرکت نیستند. نیویورک تایمز در ماه دسامبر از این استارت‌آپ به اتهام استفاده بی اجازه از مقالات دارای حق کپی‌رایت در توسعه فناوری خود شکایت کرد. با این حال اوپن‌ای‌آی با رد این ادعا می‌گوید نیویورک تایمز «تمام داستان را بازگو نمی‌کند.»

این استارت‌آپ براساس بخشی از قرارداد خود با Condé Nast از محتوای این شرکت در محصول جدید SearchGPT نیز استفاده می‌کند. این محصول که برای رقابت مستقیم با گوگل وارد می‌دان می‌شود یک نسخه متمرکز بر جستجو از چت‌بات محبوب اوپن‌ای‌آی است و هنوز به صورت عموم عرضه نشده است.

برد لایتکاپ، مدیر ارشد عملیاتی اوپن‌ای‌آی، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت «به همکاری با Condé Nast و دیگر ناشران خبری متعهد است تا تضمین کند که هوش مصنوعی نقش بزرگتری در عرضه و کشف اخبار ایفا کند… و دقت، یکپارچگی و احترام خبرنگاری با کیفیت را نیز حفظ شود.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.