باندپهن

رسانه‌های اجتماعی

مخابرات فضایی

August 30, 2024
19:09 جمعه، 9ام شهریورماه 1403
کد خبر: 172841

مسدودشدن حساب‌های بانکی استارلینک در برزیل

منبع: Digiato

روز گذشته یک قاضی در برزیل به شبکه اجتماعی ایکس گفته بود که در صورت عدم انتخاب یک نماینده قانونی در این کشور، فیلتر خواهد شد. حالا گفته‌شده که حساب‌های بانکی استارلینک در این کشور مسدود شده است.

«ایلان ماسک» به‌عنوان مالک ایکس، از ماه‌ها قبل با «الکساندر دی‌مورائس»، قاضی دادگاه عالی برزیل به‌خاطر درخواست‌‎های مربوط به مسدودکردن حساب‌های خاص در این کشور درگیر بوده است. این شرکت اوایل این ماه فعالیت‌های خود در برزیل را تعطیل کرد.

اکنون به‌نظر می‌رسد که قاضی دی‌مورائس در تلاش است تا از طریق یکی دیگر از شرکت‌های ماسک، یعنی استارلینک متعلق به اسپیس ایکس، ایکس را به اجرای حکم دادگاه وادار کند. حساب رسمی استارلینک در ایکس درمورد مسدودشدن حساب‌های بانکی‌اش نوشت:

«این دستور براساس یک تصمیم بی‌اساس صادر شده است که می‌گوید استارلینک باید مسئول جریمه‌های وضع‌شده (برخلاف قانون اساسی) علیه ایکس باشد. این حکم به‌صورت مخفیانه و بدون ارائه هیچ یک از مراحل قانونی تضمین‌شده توسط قانون برزیل به استارلینک صادر شده است. قصد داریم به‌صورت قانونی به این موضوع رسیدگی کنیم.»

مورائس همچنین تهدید کرده است که ایکس را به‌طور کامل در برزیل فیلتر خواهد کرد. او روز گذشته گفته بود که اگر ایکس در برزیل یک نماینده قانونی منصوب نکند، تعطیل می‌شود.

ایکس اندکی پس از اعلام این موضوع، گفت که انتظار دارد مورائس «به‌زودی» دستور تعطیلی آن را صادر کند. در بیانیه آن که به زبان‌های انگلیسی و پرتغال منتشرشده نوشته شده است: «ما انتظار نداریم که کشورهای دیگر قوانین آزادی بیان مشابه ایالات متحده را داشته باشند. مسئله اساسی این است که قاضی دی‌مورائس از ما می‌خواهد که قوانین برزیل را زیر پا بگذاریم. ما به‌سادگی چنین کاری را انجام نمی‌دهیم.»

ایکس اعلام کرده که قصد دارد طی روزهای آینده «خواسته‌های غیرقانونی مورائس و کلیه پرونده دادگاه مرتبط» را منتشر کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.