عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس: موضوع هوش مصنوعی وارد کتب درسی شود
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش در مجلس، گفت:علم آموزی را باید به سمت مهارت پروری دانش آموزان و دانشجویان کشور سوق دهیم تا منجر به بالا رفتن انگیزه علم آموزی بین آنها شود و در نتیجه بتوانیم به نتیجه مطلوب از آموزش دست پیدا کنیم.
محمدرضا احمدی با اشاره به بخشی از چالشهای آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش از مهمترین وزارتخانههای کشور محسوب میشود که باید به جهت سخت افزاری و نرمافزاری مورد توجه قرار بگیرد، بی تردید آینده هر کشوری از مسیر تعلیم و تربیت فرزندان آن سرزمین میگذرد، طی سالهای گذشته اقدامات موثری برای بهبود وضعیت آموزشی کشور در مجلس صورت پذیرفته است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هوش مصنوعی باید به کتب درسی ورود کند، یادآور شد: امروز شاهد رشد تکنولوژی در تمام عرصهها هستیم، بیتردید نظام آموزشی کشور نیز باید خود را با این تکنولوژی وفق دهند. سرعت ارتباط گیری کودکان امروزی با تکنولوژی قابل مقایسه با گذشته نیست اگر از ظرفیت در علوم آموزشی بهره نگیریم قطعاً با شکست مواجه خواهیم شد، به اعتقاد بنده سیستم آموزشی کشور باید از قالب سنتی به سمت مدرن رفتن پیش برود، روشهای سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای دانش آموزی امروزی نیست که با تکنولوژی عجین شدهاند.
احمدی با بیان اینکه علم شرکتهای دانش بنیان باید در مدارس کشور و مراکز آموزشی خود را نشان دهد، اظهار داشت: علم آموزی را باید به سمت مهارت پروری دانش آموزان و دانشجویان کشور سوق دهیم تا منجر به بالا رفتن انگیزه علم آموزی بین آنها شود و در نتیجه بتوانیم به نتیجه مطلوب از آموزش دست پیدا کنیم.
نماینده مردم در مجلس دوازدهم اجرای سند تحول بنیادین را یکی از مسیرهای توسعه آموزش کشور دانست و گفت: در دولتهای مختلف جلسات متعددی برای اجرایی شدن درست سند تحول بنیادین با وزرای وقت آموزش و پرورش برگزار کردیم، اگر سند تحول بنیادین به صورت کامل اجرایی نشود قطعاً آموزش و پرورش کشور با مشکلات و چالشهای متعددی روبرو خواهد بود، اگر تمام فصول سند مذکور به صورت جزئی به مرحله عملیاتی شدن برسد بیتردید بخشی از دانش آموزان بعد از فارغ التحصیلی به صورت مهارت آموزی وارد بازار تولید کشور خواهند شد.
احمدی با اشاره به آمار جمعیت دانش آموزی کشور و کمبود فضای آموزشی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدارسی در برخی از استانها وجود دارد که سه پایه در یک کلاس مشغول به تحصیل هستند، این کمبودها پیامدهایی را در حوزه آموزشی به دنبال دارد که باید به صورت جدی به آنها بپردازیم نبود سرانه آموزشی مناسب برای هر دانش آموز دلیلی بر افت تحصیلی آنها خواهد بود امیدواریم وزیر آموزش و پرورش دولت چهاردهم تمهیداتی در این خصوص بیندیشد.