هوش مصنوعی

September 1, 2024
12:19 یکشنبه، 11ام شهریورماه 1403
کد خبر: 172916

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس: موضوع هوش مصنوعی وارد کتب درسی شود

منبع: خانه ملت

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش در مجلس، گفت:علم آموزی را باید به سمت مهارت پروری دانش آموزان و دانشجویان کشور سوق دهیم تا منجر به بالا رفتن انگیزه علم آموزی بین آنها شود و در نتیجه بتوانیم به نتیجه مطلوب از آموزش دست پیدا کنیم.

محمدرضا احمدی با اشاره به بخشی از چالش‌های آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش از مهمترین وزارتخانه‌های کشور محسوب می‌شود که باید به جهت سخت افزاری و نرم‌افزاری مورد توجه قرار بگیرد، بی تردید آینده هر کشوری از مسیر تعلیم و تربیت فرزندان آن سرزمین می‌گذرد، طی سال‌های گذشته اقدامات موثری برای بهبود وضعیت آموزشی کشور در مجلس صورت پذیرفته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هوش مصنوعی باید به کتب درسی ورود کند، یادآور شد: امروز شاهد رشد تکنولوژی در تمام عرصه‌ها هستیم، بی‌تردید نظام آموزشی کشور نیز باید خود را با این تکنولوژی وفق دهند. سرعت ارتباط گیری کودکان امروزی با تکنولوژی قابل مقایسه با گذشته نیست اگر از ظرفیت در علوم آموزشی بهره نگیریم قطعاً با شکست مواجه خواهیم شد، به اعتقاد بنده سیستم آموزشی کشور باید از قالب سنتی به سمت مدرن رفتن پیش برود، روش‌های سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای دانش آموزی امروزی نیست که با تکنولوژی عجین شده‌اند.

احمدی با بیان اینکه علم شرکت‌های دانش بنیان باید در مدارس کشور و مراکز آموزشی خود را نشان دهد، اظهار داشت: علم آموزی را باید به سمت مهارت پروری دانش آموزان و دانشجویان کشور سوق دهیم تا منجر به بالا رفتن انگیزه علم آموزی بین آنها شود و در نتیجه بتوانیم به نتیجه مطلوب از آموزش دست پیدا کنیم.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم اجرای سند تحول بنیادین را یکی از مسیرهای توسعه آموزش کشور دانست و گفت: در دولت‌های مختلف جلسات متعددی برای اجرایی شدن درست سند تحول بنیادین با وزرای وقت آموزش و پرورش برگزار کردیم، اگر سند تحول بنیادین به صورت کامل اجرایی نشود قطعاً آموزش و پرورش کشور با مشکلات و چالش‌های متعددی روبرو خواهد بود، اگر تمام فصول سند مذکور به صورت جزئی به مرحله عملیاتی شدن برسد بی‌تردید بخشی از دانش آموزان بعد از فارغ التحصیلی به صورت مهارت آموزی وارد بازار تولید کشور خواهند شد.

احمدی با اشاره به آمار جمعیت دانش آموزی کشور و کمبود فضای آموزشی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدارسی در برخی از استان‌ها وجود دارد که سه پایه در یک کلاس مشغول به تحصیل هستند، این کمبودها پیامدهایی را در حوزه آموزشی به دنبال دارد که باید به صورت جدی به آنها بپردازیم نبود سرانه آموزشی مناسب برای هر دانش آموز دلیلی بر افت تحصیلی آنها خواهد بود امیدواریم وزیر آموزش و پرورش دولت چهاردهم تمهیداتی در این خصوص بیندیشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.