رمز ارز

September 8, 2024
13:37 یکشنبه، 18ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173121

هشدار FBI به صنعت رمزارز: کره شمالی حملات خود را افزایش داده است

منبع: Zoomit

FBI درمورد افزایش حملات هکرهای کره‌ی شمالی به پلتفرم‌های رمزارز هشدار داد و توصیه‌هایی برای مقابله با آن‌ها ارائه کرد.

اف‌بی‌آی هشدار داد که کره‌ی شمالی حمله به پلتفرم‌های رمزارز را به‌طور قابل‌ توجهی افزایش داده است. هکرهای وابسته به دولت این کشور با روش‌های پیچیده و مهارت فنی بالا به صنایع مرتبط با امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل‌ معامله در بورس (ETF) حمله می‌کنند.

یکی از روش‌های اصلی هکرهای کره‌ی شمالی برای نفوذ به پلتفرم‌های ارز دیجیتال، استفاده از مهندسی اجتماعی است. آن‌ها با بررسی دقیق فعالیت‌های قربانیان در شبکه‌های اجتماعی و به‌خصوص پلتفرم‌های حرفه‌ای، اطلاعات لازم برای اجرای حملات را جمع‌آوری می‌کنند. هکرها اغلب خود را به‌عنوان افراد یا شرکت‌های معتبر معرفی و اعتماد قربانیان را جلب می‌کنند.

FBI توصیه می‌کند افراد و شرکت‌ها برای مقابله با حملات مهندسی اجتماعی هکرهای کره‌ی شمالی، به روش‌های احراز هویت دو مرحله‌ای، ایمن‌سازی اطلاعات کیف پول ارز دیجیتال و تأیید هویت تماس‌گیرندگان توجه ویژه‌ای داشته باشند. همچنین پیشنهادهای شغلی یا سرمایه‌گذاری غیرواقعی ازجمله نشانه‌های حملات هکرهای کره‌ی شمالی به‌شمار می‌روند.

اف‌بی‌آی پیشنهاد می‌کند در صورت وقوع حمله، اتصال دستگاه‌های مشکوک را به اینترنت قطع کنید، اما توجه داشته باشید که دستگاه خاموش نشود تا شواهد احتمالی بدافزارها از بین نرود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.