رسانه‌های اجتماعی

September 8, 2024
16:07 یکشنبه، 18ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173129

بلواسکای با فیلترشدن ایکس در برزیل حالا بیش از 9 میلیون کاربر دارد

منبع: Digiato

بلواسکای (Bluesky) به رشد خود ادامه می‌دهد؛ این شرکت اخیراً اعلام کرد که 3 میلیون کاربر جدید جذب کرده و تعداد کل کاربران خود را به بیش از 9 میلیون رسانده است.

به گزارش تک‌کرانچ، از زمانی که دادگاه برزیل، شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) را فیلتر کرد، پایگاه کاربران بلواسکای در یک هفته یا بیشتر حدود 50 درصد رشد کرده است. این ممنوعیت، Bluesky را در صدر جدول برنامه‌های رایگان آیفون در برزیل قرار داده، جایی که درحال‌حاضر رتبه دوم را پشت سر برنامه رقیب یعنی اینستاگرام تردز دارد.

علاوه‌بر اشتراک‌گذاری آخرین شماره‌های کاربری، بلواسکای همچنین به کاربران قدیمی و جدید اطمینان داده که پشتیبانی ویدیویی «به‌زودی ارائه می‌شود».

این پلتفرم به‌عنوان پروژه‌ای با حمایت توییتر برای ایجاد یک پروتکل اجتماعی باز شروع شد، اما در ادامه به یک استارتاپ مستقل و با پشتوانه سرمایه‌گذاران تبدیل شد و به‌تدریج در دسترس عموم مردم قرار گرفت.

Bluesky می‌گوید که 85 درصد از کاربران جدید آن برزیلی هستند. ورود این تعداد کاربر جدید، منجر به برخی مشکلات فنی در این اپلیکیشن شده است.

Bluesky امروزه در واقع رقیب X است، اما قبلاً 13 میلیون دلار سرمایه‌گذاری از توییتر دریافت کرده بود. بااین‌حال، بلواسکای بسیار کوچک‌تر از ایکس و حتی تردز است.

بلواسکای امروزه بدون حمایت شرکت‌های بزرگ، همچنان در رقابت باقی مانده است و اغلب به عنوان سومین پلتفرم میکروبلاگینگ محبوب پس از X و Threads در نظر گرفته می‌شود. این شبکه اجتماعی به پلتفرم اصلی برخی از کاربران مانند هنرمندان و کاربرانی تبدیل شده است که با ایلان ماسک، مالک فعلی شبکه اجتماعی ایکس، اختلاف‌نظرهایی دارند.

به نظر می‌رسد که پایانی در مورد دشمنی ماسک و برزیل وجود ندارد، بنابراین احتمالاً بلواسکای همچنان از ممنوعیت ایکس در این کشور سود می‌برد و کاربران بیشتری را جذب می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.