پیام‌رسان

تلفن همراه

September 8, 2024
16:39 یکشنبه، 18ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173159

نحوه ادغام واتساپ با سایر پیام‌رسان‌ها مشخص شد

منبع: Zoomit

متا روش ادغام واتساپ و پیام‌رسان فیسبوک را با سایر اپلیکیشن‌های چت نشان داد.

متا در حال اعمال تغییراتی در واتساپ و اپلیکیشن Messenger است تا قابلیت برقراری ارتباط با سایر اپلیکیشن‌های چت را اضافه کند؛ البته این ویژگی فعلاً مختص اروپا خواهد بود. اکنون غول رسانه‌های اجتماعی نحوه‌ی عملکرد ادغام واتساپ با سایر پیام‌رسان‌ها را به‌نمایش گذاشت.

متا پس از اجرای قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه‌ی اروپا، کار روی امکان چت با سایر پلتفرم‌های پیام‌رسان را از سال گذشته آغاز کرد. طبق قانون بازارهای دیجیتال، دربان‌ها یا پلتفرم‌های بزرگ فناوری باید قابلیت همکاری با سرویس‌های چت متفرقه را ارائه دهند و نمی‌توانند سرویس‌های خود را در اولویت قرار دهند.

متا می‌گوید برای ارائه‌ی قابلیت ادغام با سایر اپلیکیشن‌های چت، بازخوردهایی را از شرکت‌های دیگر و سایر ذینفعان جمع‌آوری کرده است. برای شروع، آن‌ها اعلان‌های جدیدی را برای واتساپ و اپلیکیشن Messenger طراحی کرده‌اند که کاربران را هنگام دردسترس قرارگرفتن سایر سرویس‌های چت، آگاه می‌کند.

کاربران می‌توانند انتخاب کنند از کدام اپلیکیشن چت پیام دریافت کنند و پیام‌های دریافتی از آن ‌سرویس‌ها در صندوق ورودی جداگانه قرار خواهد گرفت. علاوه‌براین، امکان نمایش پیام‌های دریافتی از سرویس‌های چت متفرقه درکنار پیام‌های واتساپ وجود دارد.

واتساپ نیز از ویژگی RCS سرویس‌های پیام‌رسان پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین، آن‌ها صرفاً به ارسال متن محدود نمی‌شوند. کاربران می‌توانند به پیام‌های خاص واکنش نشان دهند و به‌طور مستقیم پاسخی برای آن‌ها ارسال کنند و نشانگر تایپ طرف مقابل را ببینند و رسید خوانده‌شدن پیام‌هایشان را دریافت کنند. سال آینده، کاربران می‌توانند چت‌های گروهی ایجاد کنند و در سال ۲۰۲۷ می‌توانند با دوستان خود در سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، تماس صوتی و تصویری برقرار کنند.

طبق اعلام متا، کاربران زمانی گزینه‌ی چت با سرویس‌های چت دیگر را مشاهده خواهند کرد که آن پلتفرم‌ها فناوری لازم را برای تبدیل این ویژگی به تجربه‌ی کاربری مثبت و امن توسعه داده و آزمایش و راه‌اندازی کرده باشد؛ بنابراین، همه‌ی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دلخواه کاربران با واتساپ و Messenger ادغام نخواهند شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.