تلفن همراه

گوشی

September 9, 2024
14:10 دوشنبه، 19ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173188

اپل گوشی‌های آسیب‌دیده بر اثر آب را تعمیر نمی‌کند

منبع: Zoomit

اپل به‌دلیل تبلیغات ضدونقیض درمورد مقاومت آیفون دربرابر آب احتمالاً با شکایت دسته‌جمعی مواجه می‌شود.

وکیلی در استان کبک کانادا قصد دارد شکایت دسته‌جمعی علیه اپل تنظیم کند. دلیل این شکایت، تبلیغات ضدونقیضی است که اپل درمورد مقاومت گوشی آیفون در برابر آب منتشر می‌کند و از طرفی از تعمیر آیفون‌هایی که بر اثر آب آسیب‌ دیده‌اند، خودداری می‌کند.

پرونده‌ی جدید علیه اپل در کانادا، شباهت‌هایی به پرونده‌ی نیویورک دارد که در سال ۲۰۲۲ رد شد. به‌نوشته‌ی اپل‌اینسایدر، دفتر حقوقی LPC Avocats در کبک، نماینده‌ی دانشجوی ۱۹ ساله‌ای است که آیفون او در نزدیکی استخر با آب تماس داشت. جوی زوکران، وکیل کانادایی بیان می‌کند که اپل به‌دلیل تماس آیفون با آب، از تعمیر گوشی دانشجوی مورد اشاره امتناع کرد.

زوکران می‌گوید: «در قوانین گارانتی اپل اشاره شده است درصورت تماس با مواد مایع، گوشی از گارانتی خارج خواهد شد. این بند در قوانین گارانتی اپل با نگاهی به تبلیغات آن، کاملاً مضحک به‌نظر می‌رسد. چگونه می‌توانید مایعات را از گارانتی مستثنی کنید، درحالی‌که در تبلیغات آیفون اشاره می‌شود که دستگاه پس‌ از افتادن در استخر بدون مشکل کار خواهد کرد؟»

زوکران به نمایندگی از دانشجوی ۱۹ ساله و هر فرد دیگری که آیفون او بر اثر آب خدمات گارانتی را دریافت نکرده، به‌دنبال مجوز برای طرح دعوی حقوقی دسته‌جمعی علیه اپل است.

این شکایت به‌طور خاص خواستار حذف بند «تماس با مایعات» از گارانتی اپل، بازپرداخت هزینه‌های تعمیر و همچنین پرداخت ۵۰۰ دلار به ازای هر نفر است.

زوکران می‌گوید: «اساساً قراردادی دارید که می‌گوید گوشی شما در برابر اتفاقات ناگهانی مقاومت دارد و می‌توانید آن را داخل استخر بیندازید و مشکلی نخواهد آمد، اما چند پاراگراف بعد اشاره می‌کند تماس با مایعات، گارانتی را باطل خواهد کرد. در واقع شما دو بند متناقض در یک قرارداد مصرفی دارید که طبق قانون، باید به‌نفع مصرف‌کننده یا خریدار تفسیر شود.»

زوکران قبلاً در سال ۲۰۱۹ به‌دلیل عمر باتری آیفون از اپل شکایت کرده بود. این پرونده در دادگاه کبک مطرح شد و در نهایت رأی دادگاه به ضرر اپل صادر شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.