تلفن همراه

گوشی

September 21, 2024
16:22 شنبه، 31ام شهریورماه 1403
کد خبر: 174107

شیائومی دومین برند برتر بازار موبایل شد

منبع: Zoomit

به‌لطف فروش بالای گوشی‌های میان‌رده و کاهش عرضه‌ی آیفون، شیائومی پس از سه سال به جایگاه دوم فروش ماهانه صعود کرد.

در اتفاقی جالب‌توجه در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند، شیائومی با عبور از اپل رتبه‌ی دوم فروش در ماه آگوست ۲۰۲۴ (مرداد و شهریور) را به‌دست آورد. آخرین بار آگوست ۲۰۲۱ (مرداد و شهریور ۱۴۰۰) بود که شیائومی به این جایگاه دست پیدا کرد. سامسونگ همچنان بر جایگاه خود به‌عنوان رهبر بازار تکیه زده است.

طبق آخرین آمار فروش ماهانه‌ از Counterpoint Research، صعود این غول فناوری چینی به جایگاه دوم درحالی اتفاق افتاده که فروش ماهانه‌اش در ماه آگوست نسبت‌به ماه قبل از آن، تغییر محسوسی نداشته است. کاهش فصلی عرضه‌ی محصولات اپل پیش از رونمایی سالانه‌ی آیفون‌های جدید، نقشی حیاتی در فعل‌وانفعالات تازه‌ی بازار ایفا کرده است.

موفقیت شیائومی را می‌توان به عملکرد قوی این شرکت در بخش‌ گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت، به‌ویژه در بازارهای نوظهور نسبت داد. این شرکت در سال ۲۰۲۴ رشد چشمگیری را تجربه کرد و با افزایش ۲۲ درصدی حجم فروش نسبت‌به سال گذشته به موفقیت بزرگی دست یافت.

از جمله عوامل کلیدی رشد شرکت چینی، گوشی‌های محبوب سری Redmi 13 و Redmi Note 13 هستند که در محدوده‌ی قیمتی زیر ۲۰۰ دلار در بازارهای کلیدی مانند هند، جنوب شرق آسیا، آمریکای لاتین و خاورمیانه و آفریقا عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.

با‌اینکه شیائومی به‌طور سنتی در رده‌های پایین‌تر قیمتی موفق بوده، این شرکت به‌لطف دستگاه‌های تاشو و سری گوشی‌های اولترا مانند شیائومی ۱۴ اولترا در رده‌ی گوشی‌های پریمیوم و بالارده نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. همین تنوع محصولات به اپل چین کمک کرده تا با جذب طیف وسیع‌تری از مصرف‌کنندگان، جایگاهش را در بازار تقویت کند.

در آخر باید اشاره کرد که ماه آگوست به‌دلیل انتظارها برای عرضه‌ی آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر (شهریور و مهر)، معمولاً ضعیف‌ترین ماه برای غول کوپرتینویی است. پیش‌بینی می‌شود عرضه‌ی جهانی سری آیفون ۱۶، موقعیت اپل را در ماه‌های آتی تقویت کرده و آن را به رتبه‌ی دوم یا حتی نخست بازگرداند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.