بازی

فناوری اطلاعات

September 22, 2024
14:20 یکشنبه، 1ام مهرماه 1403
کد خبر: 174194

گیمرها به نسخه پی‌سی بازی God of War Ragnarok حمله کردند

منبع: Zoomit

بازی پرطرفدار God of War Ragnarok به استیم رسید و دردسترس گیمرهای کامپیوتر شخصی قرار گرفت؛ اما با دردسری عجیب.

۱ سال و ۱۰ ماه از انتشار اولیه‌ی God of War Ragnarok روی پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ می‌گذرد و سرانچام این بازی در استیم نیز منتشر شد. متأسفانه اجرای این بازی باوجود تک‌نفره‌بودن، به حساب کاربری پلی استیشن نتورک (PSN) نیاز دارد.

اجبار به لاگین آنلاین برای نسخه‌ی کامپیوتر God of War Ragnarok، یعنی کاربران نمی‌توانند بازی را به‌صورت آفلاین اجرا کنند. با‌توجه‌به اتفاقی که برای Helldivers 2 افتاد، دیدن نقدهای منفی زیاد در صفحه‌ی استیم بازی مذکور کمی تعجب‌آور است.

نیاز Helldivers 2 برای لاگین به اکانت پلی‌استیشن نتورک به دو دلیل متفاوت است:

اول اینکه بازی مذکور بدون‌ نیاز به لینک‌کردن به PSN راه‌اندازی شد.

دوم اینکه Helldivers 2 نوعی بازی چندنفره است؛ بنابراین، الزام به آنلاین‌بودن تا حدودی منطقی به‌نظر می‌رسد.
درمقابل، God of War Ragnarok قابلیت چندنفره‌ ندارد و این موضوع باعث شد تا اجرانشدن آفلاین بازی به‌خصوص برای کاربران استیم دک و سایر کنسول‌های دستی بسیار آزاردهنده باشد.

بمباران نقدهای منفی برای God of War Ragnarok در پلتفرم استیم جای تأسف دارد؛ زیرا بر‌اساس اکثر بررسی‌ها بازی اصلی بسیار موفق است. علاوه‌بر‌این، به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی کامپیوتر به‌خوبی بهینه‌سازی شده و از‌لحاظ محتوا نیز به‌طور کامل ارائه می‌شود. به‌هر‌حال، دیدن چنین کیفیتی در بازی‌های ویدئویی که اساساً برای کنسول ساخته شده‌اند، همیشه حس خوشایندی دارد.

این احتمال وجود دارد که سونی مانند کاری که با Helldivers 2 کرد، درباره‌ی God of War Ragnarok هم تجدید‌نظر کند و درنتیجه، الزام ورود به حساب کاربری پلی‌استیشن را برای اجرای بازی بردارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.