اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 25, 2024
16:10 چهارشنبه، 4ام مهرماه 1403
کد خبر: 174463

لوگو موزیلا پس از سال‌ها تغییر کرد

منبع: Zoomit

موزیلا لوگوی جدید خود را با پرچمی به‌جای دایناسور قرمز رنگ رونمایی کرد.

موزیلا نام تجاری خود را به‌روز کرده است تا به ریشه‌های خود در Netscape (اولین مرورگر وب که بعدها توسط بنیاد موزیلا خریداری شد) ادای احترام کند و سازمان اصلی را از مرورگر فایرفاکس متمایز کند.

تغییر قابل توجه در لوگوی شرکت موزیلا این است که آنچه قبلاً به‌صورت Moz://a طراحی شده بود، اکنون به‌‌شکل Mozilla با تایپوگرافی جدید نوشته می‌شود و یک پرچم به شکل حرف M در کنار آن قرار می‌گیرد.

به‌گفته‌ی موزیلا، این پرچم نماد «روح فعال» برند است و با توصیف بنیاد موزیلا از خودش تطابق دارد: «سازمان غیرانتفاعی که بر ایجاد شفافیت، نوآوری و مشارکت در اینترنت تأکید می‌کند» و به‌طور مرتب گزارش‌های حریم خصوصی را منتشر می‌کند که سیاست و شیوه‌های امنیتی شرکت‌های فناوری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

امی ببینگتون، مدیر برند موزیلا گفت: «ما عمداً سیستمی طراحی کردیم که به‌درستی با گستره‌ی مخاطبان ما، از توسعه‌دهندگان تا حامیان، افراد مؤثر و فعالان، همسو باشد. این سیستم به برنامه‌نویسان محلی که درحال توسعه‌ی ابزارهایی برای توانمندسازی کاربران هستند، مقامات دولتی که برای قوانین بهبود ایمنی اینترنت تلاش می‌کنند و مصرف‌کنندگان روزمره‌ای که به‌دنبال بازپس‌گیری کنترل زندگی دیجیتال خود هستند، مربوط می‌شود.»

تصویر پرچم به‌همراه نقطه‌ای که روی آن قرار دارد، یادآور دایناسور نمادینی است که در سال ۱۹۹۸ به‌عنوان اولین لوگوی موزیلا طراحی شده بود. به‌نقل از ورج، مارک سورمن، مدیرعامل موزیلا گفت: «پرچم می‌تواند به نمادی برای سبک هنری ASCII ما تبدیل شود و انگیزه‌ای برای طرفدارانمان باشد.» آژانس برندینگ جهانی JKR در ایجاد نام تجاری جدید، با موزیلا همکاری کرده است.

موزیلا رنگ قرمزی را که در لوگوی قدیمی دایناسور تیرکس استفاده می‌شد کنار گذاشته است و به‌جای آن از رنگ سبز استفاده می‌کند تا رنگی روشن به پس‌زمینه‌ی سفید یا سیاه اضافه کند. این تغییر، به‌همراه قلم‌های سفارشی Mozilla Semi-Slab و Mozilla Sans و Mozilla Sans Text، جایگزین نام تجاری قبلی خواهد شد که موزیلا در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد.

وب‌سایت موزیلا هنوز هم از نام تجاری قدیمی خود استفاده می‌کند، اما به‌تدریج به‌روزرسانی خواهد شد. ببیگتون می‌گوید: «ما می‌خواهیم برند خود را در محیط‌ها و سطوح مختلف منتشر کنیم تا موزیلا را دوباره به یاد مردم بیندازیم.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.