تلفن همراه

گجت

September 30, 2024
16:37 دوشنبه، 9ام مهرماه 1403
کد خبر: 174723

عرضه نمایشگر هوشمند خانگی اپل در سال 2025 با homeOS

منبع: Digiato

اخبار برنامه اپل برای عرضه دستگاه خانه هوشمند شبیه به آیپد بیش از 2 سال است که در رسانه‌ها منتشر می‌شود. براساس جدیدترین گزارش، این دستگاه به‌احتمال زیاد درنهایت سال آینده با سیستم‌عامل اختصاصی به بازار عرضه خواهد شد.

این خبر را «مارک گرمن» در خبرنامه هفتگی نشریه بلومبرگ منتشر کرده است. براین‌اساس، این دستگاه خانه هوشمند چیزی شبیه آیپد خواهد بود و از سیستم‌عامل اختصاصی به نام «homeOS» بهره می‌برد. این سیستم‌عامل جدید بر پایه سیستم‌عامل tvOS که هم‌اکنون در دستگاه‌های Apple TV موجود است، ساخته می‌شود و حتی شاید بتوان گفت نرم‌افزاری شبیه هوم‌پادها خواهد داشت.

به گفته گرمن، این دستگاه نمایشگر است که می‌تواند اپلیکیشن‌های پرطرفدار اپل مانند تقویم، نوت و Home را اجرا کند. همچنین گفته می‌شود اپل پیش‌نمونه این دستگاه را با مگنت‌هایی به‌منظور آویزان‌کردن به دیوار تست کرده است. اما شاید مهم‌ترین ویژگی این دستگاه پشتیبانی آن از سرویس هوش مصنوعی Apple Intelligence باشد. دستگاه‌های هوم‌پاد درحال‌حاضر از اپل اینتلیجنس پشتیبانی نمی‌کنند.

تاامروز شایعات زیادی درمورد طراحی این دستگاه منتشر شده است. برخی منابع می‌گویند دستگاه آینده اپل شبیه HomePods خواهد بود که نمایشگر روی آن نصب شده است. برخی دیگر نیز ادعا می‌کنند اپل قصد دارد دستگاه رباتیک مجهز به نمایشگر بسازد که به کاربران امکان برقراری تماس ویدیویی نیز می‌دهد.

جدیدترین خبرها نیز حکایت از آن دارند که اپل درحال کار روی دستگاهی به نام HomeAccessory است که مربع‌شکل است و کاربران می‌توانند از فاصله دور و با حرکات دست آن را کنترل کنند. همچنین گفته شده این دستگاه نیز همراه سیستم‌عامل homeOS عرضه می‌شود. هنوز اطلاعات دقیقی درمورد طراحی نهایی این دستگاه در دست نیست اما احتمالاً طی ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.