هوش مصنوعی

October 16, 2024
17:37 چهارشنبه، 25ام مهرماه 1403
کد خبر: 175760

گوگل بخش فروشگاهی خود را با هوش مصنوعی و فید شخصی‌سازی شده بروزرسانی کرد

منبع: Peivast

پس از ادغام هوش مصنوعی و بخش جستجوی در سال ۲۰۲۳، گوگل حالا به سراغ تب بازارگاه یا Shopping خود رفته است. این شرکت روز سه‌شنبه اعلام کرد که از این پس با استفاده از هوش مصنوعی به کاربران در پیدا کردن محصول مناسب کمک می‌کند. گوگل همچنین یک فید جدید شخصی‌سازی شده از محصولات قابل خریداری را برای کاربران ایجاد کرده است و این قابلیت‌ها به تدریج طی هفته‌های آینده در آمریکا فعال می‌شوند.

به گزارش تک‌کرانچ، گوگل از این پس نتایج جستجوی محصول را به همراه یک چکیده هوش مصنوعی درمورد موضوعات مهم در هنگام خرید نمایش می‌دهد. برای مثال اگر برای «ژاکت زمستانی مردانه برای سیاتل» جستجو کنید، چکیده‌ای از چیزهایی که گوگل معتقد است پیش از خرید یک ژاکت جدید برای اقلیم خاص در نظر بگیرید توسط هوش مصنوعی ارائه می‌شود.

نمونه‌ای که از سمت گوگل ارائه شده است می‌گوید: «هنگام انتخاب یک ژاکت زمستانه برای سیاتل، مقاومت خوب در برابر آب یا ضد آب بودن را برای خشک ماندن در هوای مرتب بارانی در اولویت بگذارید. در حالی که دما به ندرت به حد انجماد می‌رسد، ژاکتی با عایق برای هواهای معتدل‌تر یا مواد مصنوعی برای شرایط مرطوب در نظر بگیرد.»

چکیده هوش مصنوعی درست شبیه به چکیده‌های این شرکت برای نتایج جستجو است، در این بخش نیز مشروحی از اطلاعات در بالای صفحه جستجو به نمایش گذاشته می‌شود. این قابلیت که AI Overviews نام دارد در ابتدا با استقبال فراوانی روبرو شد اما چندی بعد پاسخ‌های اشتباه و ارائه اطلاعات خطرناک آن به بحث‌هایی منتهی گردید.

گوگل معترف است که استفاده از هوش مصنوعی در چکیده‌های بخش خرید نیز به صورت آزمایشی است و شاید همیشه به درستی عمل نکند.

گوگل همچنین از هوش مصنوعی برای نمایش محصولات مرتبط نیز استفاده خواهد کرد تا کاربران جستجو خود را سریع‌تر به سرانجام برسانند. هر محصولی که گوگل به کاربر پیشنهاد می‌دهد چکیده‌ای را در کنار خود دارد که دلیل نمایش و انتخاب آن برای شما را یادآور می‌شود. برای مثال ممکن است یادآور شود که یک کاپشن کلاه‌دار «به همراه یک پوسته نایلونی ساخته شده تا شما را در دمای زیر صفر نیز گرم نگه دارد.»

همچنین دسته‌هایی به کاربران یک بازبینی از انواع مختلف ژاکت‌ها را نمایش می‌دهند تا دیگر گزینه‌ها را نیز مد نظر قرار دهید. لیستی مثل «ژاکت‌های ایزوله مصنوعی برای سیاتل» یا «ژاکت زمستانه ۳ در ۱ برای سیاتل.»

اگر به دنبال نتایج دقت و با جزئیات بیشتری باشید، می‌توانید از فیلترهایی برای نمایش نتایج استفاده کنید و برای مثال به دنبال یک اندازه خاص یا فروشگاه‌های نزدیک خودتان بگردید.

گوگل همچنینن در فید جدید شخصی‌سازی شده، محصولات و ویدیو‌هایی را براساس علایق در اختیار شما می‌گذارد. برای مثال شاید یک سری بوت‌های خاص از برند‌های مختلف مشاهده کنید یا ویدیو‌های کوتاه یوتیوبی که درمورد موضوعات مهم در هنگام خرید بوت صحبت می‌کنند. شاید پس از مشاهده بوت‌ها چیزهای دیگری مثل ژاکت، لوازم آشپزخانه یا کیف را نیز در این فید ببینید.

طراحی این فید که به صورت قابل اسکرول طراحی شده ماهیتی شبیه به تیک‌تاک دارد و در واقع محتوایی که از نظر گوگل برای شما جذاب است را نمایش می‌دهد. تیک‌تاک نیز در به تازگی فعالیت خود در حوزه فروش را افزایش داده و در حال حاضر به دنبال کسب سهم از بازار گوگل در این صنعت است.

گوگل می‌گوید ۴۵ میلیون لیست محصولی را از بخش گوگل شاپینگ در اختیار مدل‌های جمنای گذشته تا این این بخش را به طول کامل با هوش مصنوعی متحول کند. قابلیت‌های جدید به تدریج طی هفته‌های آینده در آمریکا عرضه می‌شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.