تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

October 22, 2024
17:57 سه شنبه، 1ام آبانماه 1403
کد خبر: 176061

اعتراف تیم کوک: اپل ویژن پرو محصولی برای بازار انبوه نیست

منبع: Zoomit

تیم کوک اعتراف کرد که اپل ویژن پرو محصولی برای بازار انبوه نیست و برای علاقه‌مندان به فناوری‌های نوین عرضه شده است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در مصاحبه‌ با وال‌استریت ژورنال اعتراف کرد که ویژن پرو محصولی برای بازار انبوه نیست. در واقع این دستگاه یک محصول آینده‌نگرانه برای علاقه‌مندان به فناوری‌های نوین محسوب می‌شود و نباید به‌عنوان یک محصول عمومی در نظر گرفته شود. این اعترافات تیم کوک پس از فروش نه‌چندان رضایت‌بخش اپل ویژن پرو صورت‌گرفته است.

اپل پس از چند سال تحقیق و توسعه، اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را با قیمت ۳٬۵۰۰ دلار به بازار عرضه کرد. این گجت که به‌ گفته‌ی اهالی کوپرتینو، شروع‌کننده‌ی عصر جدیدی موسوم‌به رایانش فضایی است، حتی اگر نتواند انقلاب آیفون را تکرار کند، بی‌اغراق نوآورانه‌ترین محصول اپل در ۱۰ سال گذشته محسوب می‌شود.

خارج از گفته‌های اپل مبنی‌بر آینده‌نگرانه‌بودن ویژن پرو و بیرون از دنیای تبلیغات دهان‌پرکن، اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل نتوانست فروش چشمگیری را ثبت کند؛ چراکه این دستگاه باقیمت ۳٬۵۰۰ دلاری خود، برای بسیاری از مصرف‌کنندگان غیرقابل‌دسترس است.

تیم کوک معتقد است که هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو بیشتر به‌عنوان یک گجت برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند فناوری آینده را همین امروز تجربه کنند. او افزود که ویژن پرو برای کاربردهای عمومی و مصرف روزانه طراحی نشده و بیشتر برای متخصصان و علاقه‌مندان به فناوری که توان مالی بالایی دارند، ساخته شده است.

تیم کوک برای توجیه قیمت بالای ویژن پرو بیان کرد که اپل تمایل دارد به‌جای تمرکز بر بازار عمومی، بهترین محصول ممکن را تولید کند. این رویکرد نشان‌دهنده‌ی تمایل اپل به حفظ کیفیت و نوآوری در محصولات خود است؛ حتی اگر به قیمت محدودشدن بازار مصرف‌کنندگان تمام شود.

کوک تأکید کرد که اپل همواره به‌دنبال نوآوری در صنعت فناوری بوده است و ویژن پرو نیز یک نمونه‌ی موفق از این رویکرد محسوب می‌شود. او معتقد است که ویژن پرو برای آینده‌ی فناوری بسیار مهم خواهد بود؛ چراکه می‌تواند مسیر را برای محصولات مشابه خود بسیار هموار کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.