رسانه‌های اجتماعی

October 29, 2024
12:02 سه شنبه، 8ام آبانماه 1403
کد خبر: 176532

۵۲۵ میلیون دلار برای شکایت گروه برزیلی از متا و تیک‌تاک

منبع: ایسنا

یک گروه حامی حقوق مصرف کننده، دو شکایت از واحدهای برزیلی شرکت‌های شبکه اجتماعی تیک‌تاک، Kwai و متا، تنظیم کرد و بیش از ۵۲۵ میلیون دلار خسارت خواست.

گروه «موسسه دفاعی جمعی» در برزیل، ظاهرا این شکایت را به دلیل کوتاهی شبکه‌های اجتماعی در ایجاد مکانیزمی برای جلوگیری از استفاده بی‌رویه خردسالان از این پلتفرم‌ها تنظیم کرده است.

پس از رویارویی چند ماهه میان ایلان ماسک، مالک «ایکس» و دادگاه عالی برزیل، ساماندهی شبکه‌های اجتماعی به بحث داغی در برزیل تبدیل شده است.

در این شکایت‌ها، از این شرکت‌ها خواسته شده است مکانیزم‌های حفاظت از داده شفافی را ایجاد کرده و هشدارهایی درباره ریسک‌های اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی برای سلامت روان کودکان و نوجوانان صادر کنند.

این شکایت‌ها بر مبنای یک سلسله مطالعات درباره آسیب احتمالی ناشی از استفاده بدون نظارت از شبکه‌های اجتماعی توسط کودکان و خردسالان بوده است.

شرکت متا در بیانیه‌ای اعلام کرد که می‌خواهد افراد جوان، تجربیات ایمن و متناسب با سن خود را در پلتفرم‌های این شرکت داشته باشند و این شرکت بیش از یک دهه است که روی این مسائل کار می‌کند و بیش از ۵۰ ابزار، منبع و ویژگی را برای حمایت از نوجوانان و والدین آنها، ساخته است.

این شرکت که مالک فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ است، همچنین اعلام کرد به تازگی یک «حساب نوجوان» جدید در اینستاگرام معرفی کرده است که به زودی در برزیل عرضه می‌شود و قول می‌دهد به‌ شکل خودکار، حساب‌هایی را که نوجوانان می‌توانند ببینند و اینکه چه کسی می‌تواند با آنها تماس بگیرد را محدود کند.

بر اساس گزارش رویترز، تیک‌تاک اعلام کرد که هیچ اطلاعی درباره این پرونده دریافت نکرده است، در حالی که شبکه اجتماعی ویدیویی Kwai، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایمنی کاربر، یکی از اولویت‌های این پلتفرم است؛ به‌ خصوص وقتی پای خردسالان در میان باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.