هوش مصنوعی

November 2, 2024
14:22 شنبه، 12ام آبانماه 1403
کد خبر: 176814

مایکروسافت می‌خواهد کوپایلت را به یک «دوست» تبدیل کند

منبع: Zoomit

به‌نظر می‌رسد رویکرد مایکروسافت در قبال توسعه‌ی کوپایلت با خواست کاربران در تضاد است.

ماه گذشته مایکروسافت آپدیت بزرگی برای کوپایلت منتشر کرد که تجربه‌ی کاربری جذاب‌تری را به‌همراه تعدادی از ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید، از جمله Copilot Vision در مرورگر اج به‌همراه داشت؛ اما آپدیت کوپایلت با استقبال متفاوتی از سوی کاربران روبه‌رو شده است و بسیاری می‌گویند که نسخه‌ی قبلی کوپایلت را ترجیح می‌دهند.

جالب است که حتی کارمندان مایکروسافت نیز نسبت به به‌روزرسانی کوایلت ابراز نگرانی کردند و آن را «گامی به عقب» در تجربه‌ی کاربری کوپایلت ارزیابی می‌کنند. بازخوردهای منفی کاربران در شبکه‌های اجتماعی به وضوح نارضایتی آن‌ها را نشان می‌دهد؛ هرچند مایکروسافت تاکنون واکنش رسمی نسبت به انتقادات نشان نداده است.

مصطفی سلیمان، مدیرعامل واحد هوش مصنوعی مایکروسافت، در مصاحبه‌ای با کارا سویشر در مورد آینده‌ی کوپایلت و ایجنت‌های هوش مصنوعی صحبت کرد.

سلیمان می‌گوید مایکروسافت از مرورگر برای توزیع اطلاعات، موتور جست‌وجو برای دسترسی به محتوا و پورتال MSN برای ارائه‌ی اخبار استفاده می‌کند: «در همین راستا، ما اکنون دستیار هوش مصنوعی کوپایلت را برای کاربران نهایی توسعه داده‌ایم که هدفش ایجاد ارتباط تعاملی است تا بتواند به‌صورت طبیعی و روان با کاربران ارتباط برقرار کند.»

سویشر، کوپایلت را بر اساس تجربه‌ی کاربری، مانند یک موتور جست‌وجوی پیشرفته توصیف کرد. سلیمان ضمن تأیید این دیدگاه، بر پتانسیل تکامل بیشتر کوپایلت فراتر از یک موتور جست‌وجو تأکید کرد.

مدیرعامل هوش مصنوعی مایکروسافت با اشاره به آینده‌ی کوپایلت می‌گوید: «ما در نظر داریم تا کوپایلت را به یک دوست تبدیل کنیم که با گذشت زمان، کاربران را بهتر بشناسد، از آن‌ها بیاموزد و به‌عنوان یک پشتیبان قابل اعتماد در کنارشان باشد.»

به‌گفته‌ی سلیمان، کوپایلت می‌تواند فراتر از یک ابزار ساده تکامل یابد و حتی به یک همراه تبدیل شود. شاید این همان مسیری باشد که کوپایلت با به‌روزرسانی‌های جدید خود در پیش گرفته است. بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که آیا چنین تغییراتی مورد استقبال قرار خواهد گرفت یا خیر. یکی از کاربران با انتقاد از تغییرات یادشده می‌گوید: «وقتی نیاز دارم یک ابزار برایم وجود داشته باشد، آن ابزار سعی می‌کند دوست من باشد.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.