تلفن همراه

گوشی

November 10, 2024
15:12 یکشنبه، 20ام آبانماه 1403
کد خبر: 177354

تمامی آیفون‌ها اختصاصی طراحی می‌شوند؛ شیائومی ۷۸ درصد طراحی‌ها را برون‌سپاری می‌کند

منبع: زومیت

اپل برخلاف شیائومی، سامسونگ و بسیاری از تولیدکنندگان گوشی، صفر تا ۱۰۰ طراحی آیفون را خودش انجام می‌دهد.
گزارشی جدید به‌ میزان برون‌سپاری در صنعت تولید موبایل پرداخته است و نشان می‌دهد کدام تولیدکنندگان بیشتر از بقیه به شرکت‌های طراحی‌کننده‌ی خارجی وابسته هستند.

براساس گزارش کانترپوینت، موتورولا ۹۰ درصد از طراحی گوشی‌های ۲۰۲۴ خود را به‌ طراحان بیرونی سپرده و رتبه‌ی نخست برون‌سپاری را به‌دست آورده است. پس از آن، شیائومی با ۷۸ درصد و ویوو با ۵۲ درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.


Counterpart Research

Counterpoint می‌گوید که آمار خرید گوشی‌ های برون‌سپاری‌شده‌ در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴، افزایش ۶ درصدی را نسبت‌ به سال گذشته نشان می‌دهد. نیروی محرکه‌ی این رشد، محبوبیت مدل‌های اقتصادی و میان‌رده‌ی چینی مانند گوشی شیائومی است.

هواوی حدود ۴۴ درصد از طراحی‌های خود را برون‌سپاری می‌کند، در حالی که گوشی آنر و گوشی اوپو به‌ترتیب ۴۰ و ۳۹ درصد برون‌سپاری شده‌اند.

گزارش مذکور رویکرد متفاوتی را بین اپل و سامسونگ نشان می‌دهد. اپل به‌طور کامل به طراحی داخلی خود متکی است و تمام فرایند طراحی گوشی‌ آیفون‌ را انجام می‌دهد؛ در مقابل، حدود ۲۲ درصد از گوشی‌های سامسونگ در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ بیرون از شرکت طراحی شده‌اند.

نسبت مدل‌های برون‌سپاری‌شده‌ی گوشی سامسونگ از ۲۸ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۲۲ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش یافته که با کاهش سهم بازار این برند در گوشی‌های زیر ۲۵۰ دلار از ۲۴ درصد به ۱۸ درصد همزمان شده است. در واکنش به روند یادشده، سامسونگ به‌ تمرکز بر طراحی داخلی برای مدل‌های اقتصادی روی آورد.

Counterpoint تغییر استراتژی سامسونگ را به دو عامل کلیدی نسبت می‌دهد؛ اولاً، این شرکت با کاهش سهم بازار در بخش‌های اقتصادی و میان‌رده مواجه شده که برون‌سپاری بیشتر در آن‌ها رایج است. ثانیاً، غول فناوری کره‌ای به‌طور فزاینده‌ای به کارخانه‌های خود در هند برای تولید گوشی های اقتصادی وابستگی دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.