سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 4, 2024
16:37 چهارشنبه، 14ام آذرماه 1403
کد خبر: 179067

والمارت در قراردادی به‌ارزش ۲٫۳ میلیارد دلار، ویزیو را تصاحب کرد

منبع: زومیت

والمارت یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌ها دنیا، شرکت تولیدکننده‌ی تلویزیون‌های هوشمند Vizio را خریداری کرد.
والمارت پس از اعلام تمایل به خرید شرکت Vizio در ماه فوریه (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) اکنون با انجام موفقیت‌آمیز این معامله به ارزش ۲٫۳ میلیارد دلار، رسما مالک تولیدکننده‌ی تلویزیون‌های هوشمند ویزیو شد.

والمارت باور دارد که خرید ویزیو، با تقویت بخش تبلیغات و داده‌های آن شرکت که با نام Platform Plus شناخته می‌شود و سهم قابل توجهی از سود ناخالص ویزیو را تشکیل می‌دهد، به رشد چشمگیر کسب‌و‌کار تبلیغاتی والمارت کمک خواهد کرد.

تمام اطلاعات جمع‌آوری‌شده، محرک قدرتمندی برای گسترش فعالیت‌های تبلیغاتی والمارت خواهند بود. این شرکت پیش‌تر با بهره‌گیری از اطلاعات خریداران، در پلتفرم‌های پرطرفداری همچون دیزنی پلاس و هولو تبلیغ کرده بود.

والمارت با خرید ویزیو قادر خواهد بود تا فرصت‌های تبلیغاتی گسترده‌تری را در تلویزیون‌های ویزیو، چه در فروشگاه‌ها و چه در منازل مشتریان، ایجاد کند.

معامله‌ی جدید والمارت، نگرانی‌هایی را در میان فعالان حوزه‌ی حریم خصوصی برانگیخته است. ویزیو پیش‌تر به دلیل جمع‌آوری داده‌های کاربران بدون کسب مجوز لازم و استفاده از آن‌ها در فعالیت‌های تبلیغاتی، با انتقادات گسترده‌ای مواجه شده بود. در سال ۲۰۱۷، ویزیو به‌دلیل تخلف در این زمینه، مبلغ ۲٫۲ میلیون دلار جریمه‌ی نقدی را به کمیسیون فدرال تجارت آمریکا پرداخت کرد.

معامله‌ی جدید می‌تواند به ویزیو کمک کند تا با سایر برندهای تلویزیون که به تبلیغات به‌عنوان منبع درآمد مهم خود متکی هستند، رقابت کند. Roku که سال گذشته فروش تلویزیون‌های خود را آغاز کرد، ۹۰۸٫۲ میلیون دلار درآمد تبلیغات و اشتراک در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۴ داشت. جدیدترین گزارش درآمد ویزیو نشان می‌دهد که این شرکت حدود ۳۷٫۱۷ دلار به‌ازای هر کاربر درآمد دارد.

با وجود خرید ویزیو از سوی والمارت، هر دو شرکت در آینده‌ی نزدیک به طور مستقل به فعالیت خود ادامه خواهند داد و ویلیام وانگ، مدیرعامل ویزیو، در سِمَت خود باقی خواهد ماند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.