پست

December 28, 2024
11:14 شنبه، 8ام دیماه 1403
کد خبر: 181206

وزیر ارتباطات: نارضایتی‌های مردم از دریافت مرسولات پستی ولو اندک، بجد پیگیری شود

دومین نشست از سلسله نشست های کارشناسی «پنجشنبه‌های نظارتی» وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که صبح امروز با حضور سید ستار هاشمی و جمعی از معاونان و کارشناسان مرتبط برگزار شد، به برنامه کنترل پروژه و ارائه و پایش گزارش فعالیت ها و عملکرد شرکت ملی پست ایران اختصاص یافت.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه کارشناسی پس از ارائه گزارش عملکرد چندماهه شرکت پست در دولت چهاردهم از سوی مدیرعامل شرکت و اعضای هیات مدیره و معاونان آن با اشاره به مسائل و چالش‌هایی که در شرکت ملی پست مطرح است، تاکید کرد: مانند همین مسائل را در بخش ها و سازمان های دیگر وزارت ارتباطات نیز به نوعی دیگر داریم. بر این باورم که با اهتمام، پیگیری و دلسوزی می توانیم این مسائل را حل کنیم.

وی همچنین از مدیران و معاونان خود نیز خواست، جلسات را صرفا برای جلسه برگزار نشود و بعد از برگزاری جلسات لازم، اگر نیاز به تصمیم‌گیری بود حتما تصمیم بگیرند و به جلو حرکت و بعد از گرفتن بازخورد تصمیمات، آنها را اصلاح کنند.
وزیر ارتباطات در ادامه این جلسه به نکاتی درباره گزارش ارائه شده توسط مدیرعامل شرکت ملی پست، اشاره کرد و با بیان اینکه باید ببینیم بعد از اجرای این برنامه، حال مردم چگونه است؟ تاکید کرد: اگر ببینیم حال مردم بعد از اجرای برنامه‌ها خوب نیست، حتما یک جایی از کار ایراد دارد و آن را باید اصلاح کنیم.
وی درباره توصیه‌هایی که برای انتصاب و جابجایی افراد می‌شود نیز به مدیران خود تاکید کرد که در مقابل توصیه‌ها بایستید و مدیران را صرفا بر اساس شایستگی ها و توانمندی هایشان جابجا یا منصوب کنید.

هاشمی درباره نارضایتی‌هایی که بعضا مردم از خدمات پست به خصوص دریافت مرسولات دارند نیز گفت: این مسائل نیاز به مراقبت و پیگیری جدی دارد تا موارد اینچنینی باعث کمرنگ شدن زحمات کل مجموعه و کاهش اعتبار مجموعه پست نشود.
وی به مشخص بودن شاخص‌ها برنامه‌های اجرا شده با اعداد و ارقام تاکید کرد و افزود: بر اساس این شاخص‌ها می‌توانیم میزان دسترسی به اهداف و برنامه‌ها را به صورت شفاف و بدون ابهام بررسی و ارزیابی کنیم.
وزیر ارتباطات در ادامه تشکیل یک تیم قوی کنترل پروژه را، چه به صورت بخشی و کلان، در وزارت ارتباطات لازم و ضروری عنوان کرد و دستور داد در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.
وی، مدیریت زیان انباشته پست را نیز یکی دیگر از موضوعات مهم در عملکرد این شرکت عنوان کرد که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.
وزیر ارتباطات، کارکنان شرکت ملی پست را نیروهای پرتلاش، امانت‌دار، خدوم و بی‌ادعا دانست که در عمل این ویژگی‌های را نشان داده‌اند و تاکید کرد که هر کاری در توان ما باشد برای حمایت از آنان انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه، انتظارات ویژه و خاصی از شرکت پست دارد، اظهار امیدواری کرد با اجرای برنامه‌های طراحی شده، این شرکت در آینده بدرخشد.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه نیز احمدی، مدیر عامل شرکت ملی پست گزارشی از عملکرد و همچنین برنامه استراتژیک طراحی شده برای این شرکت ارائه کرد و معاونان وزیر و مدیران حاضر در جلسه نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره این برنامه‌ها مطرح و پیشنهاداتی را نیز ارائه کردند.
در سلسله نشست‌های «پنجشنبه‌های نظارتی» که به صورت هفتگی و مستمر در روزهای پنج شنبه برگزار می‌شود، برنامه، عملکرد و فعالیت‌های مجموعه‌‎های مختلف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور سید ستار هاشمی و جمعی از معاونان و متخصصان مورد نقد جدی، بررسی‌های دقیق و ارزیابی کارشناسی قرار می‌گیرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.