باندپهن

باندپهن ثابت

January 8, 2025
13:00 چهارشنبه، 19ام دیماه 1403
کد خبر: 182512

جعفرپور: بلندپروازی مخابرات در ارائه سرویس با کاراشاب محقق می‌شود

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در آیین تکریم و معارفه اعضای هیئت مدیره شرکت گسترش خدمات ارتباطات (کاراشاب) با بیان اینکه رویکرد فعلی شرکت، فعالیت کاراشاب هم‌عرض و هم‌سنگ با مجموعه مخابرات است، گفت: بلندپروازی مخابرات در ارائه سرویس، با کاراشاب محقق می‌شود.

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، محمد جعفرپور، مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران، در این مراسم با معرفی مرتضی بهرامی به عنوان رئیس هیئت مدیره و عضو کاراشاب، سید میثم سیدصالحی به عنوان نایب رئیس و عضو هیئت‌مدیره، و همچنین داوود زارعیان و محمدحسین جعفری نجف‌آبادی به عنوان اعضای هیئت مدیره این شرکت گفت: این شرکت باید به مخابرات ایران در مهاجرت از اپراتور تلکام به اپراتور سرویس یاری رساند.

وی با بیان این‌که کاراشاب در آینده شرکت مخابرات ایران، نقش بسیار مهمی بازی خواهد کرد، گفت: موضوع اصلی و اساسی در کاراشاب، فرایند محتواست که باید تا شش ماه آینده، به وضعیت مطلوب و مناسب برسد. همچنین تراکنش‌ها و پرداخت‌های مخابرات در این مجموعه باید انجام شود و مرحله بعدی، ارائه نسخه پیشرفته‌تر و نرم‌افزاری تلفن ثابت است.

جعفرپور در این مراسم با بیان این‌که با این حجم از دارایی‌ها و سرمایه انسانی در مجموعه مخابرات ایران باید ببینیم چه مسیری را طی کرده‌ایم، گفت: یک تحولی در دنیا اتفاق افتاده که اگر ما خودمان را درون این مسیر قرار ندهیم قطعاً دچار مشکل می‌شویم چنان‌که خیلی از شرکت‌های بزرگ دنیا دچار این درخودماندگی شدند.

وی افزود: یک زمانی اگر حتی یک خط تلفن ثابت به زمین در حال ساخت می‌رسید، قیمت آن بالاتر می‌رفت که البته اکنون هم ارزشمند است اما برگ برنده فعلی در ارزش افزوده تلفن ثابت، به عنوان یک مگاپروژه می‌تواند پیاده شود که مهم‌ترین وظیفه شرکت کاراشاب است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: کاراشاب را به عنوان یک شرکت عادی نگاه نکنید و البته لازمه تقویت آن، صرفاً افزایش نیروی انسانی نیست، بلکه باید از ظرفیت نیروهای جوان و با ظرفیت یادگیری و با دانش شرکت کاراشاب استفاده شود.

جعفرپور با اشاره به مسئولیت خطیر شرکت کاراشاب گفت: اکنون می‌بینیم که بسیاری از شرکت‌های بزرگ ICT دنیا به‌رغم عمر کم و سابقه نه‌چندان زیاد، چگونه به سوددهی رسیده‌اند و در حال شبکه‌سازی هستند و لذا چنین انتظاری از شرکت کاراشاب مدنظر است.

وی افزود: در شرکت کاراشاب، پشتیبانی اپلیکیشن و خدمات محتوا محور، ارائه محصولات با بازاریابی و بیزینس دقیق و هوشمندانه، نکاتی است که در تمام مراحل باید مورد توجه و مراعات قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این مراسم طی سخنانی ضمن قدردانی از خدمات و زحمات مهندس علی مهرپویا و اعضای هیئت‌مدیره این شرکت در توسعه فعالیت‌های مخابرات در مجموعه کاراشاب به بیان مطالبی در خصوص اهمیت درآمدزایی در شرکت کاراشاب پرداخت و یادآور شد: عدم بهره‌گیری مناسب و متناسب با نیازهای روز جامعه می‌تواند تهدیدی هزینه‌زا برای شرکت باشد.

وی با اشاره به نقش این شرکت در کاهش هزینه‌ها و درآمدزایی اظهار داشت: در شرایط امروزه باید با مشکلات مقابله کرده و چرخ این صنعت پیشران را با اجرای پروژه‌های مختلف و خلاقانه چرخاند.

در این مراسم مهرپویا، مدیرعامل شرکت کاراشاب، گزارشی از عملکرد فعالیت‌های این شرکت ارائه کرد و بهرامی نیز بر حفظ و ارتقای جایگاه شرکت کاراشاب در اجرای برنامه های شرکت مخابرات و تولید محتوا و کمک مجموعه کاراشاب در رساندن مخابرات به زمینه‌های تحولی تعیین‌شده با پیروی دقیق از سیاست‌ها و برنامه‌های مدون حوزه ستادی و مدیرعامل تأکید کرد.

شرکت گسترش خدمات ارتباطات کاراشاب، مجری طرح توسعه خدمات ارزش افزوده بر بستر شبکه تلفنی و دیتای ثابت شرکت مخابرات ایران با مأموریت استقرار شرکتی سازمان‌یافته و فوق‌العاده ماهر در زمینه خدمات ارزش افزوده با هدف نظارت و بهبود مداوم سرویس‌های جاری است که سرویس‌های خلاقانه جدید را برای فراهم‌کردن ارزش جهت کسب‌وکار شرکت مخابرات ایران و با کمک فناوری، فرآیند و روالی که به‌درستی و منطبق بر استاندارد تهیه شده است، ایجاد می‌کند.

شرکت کاراشاب در سال ۱۳۹۱ با سرمایه شرکت مخابرات ایران و بانک مرکزی، با هدف کارآمدسازی شبکه ارتباطی کشور ایجاد شد و افزایش روزافزون سرویس‌های ارزش افزوده بر بسترهای مخابراتی و لزوم مدیریت متمرکز بر این زنجیره منطبق بر اهداف عالیه شرکت مخابرات ایران، موجب شد سهامداری شرکت کاراشاب به طور کامل و صد درصدی به شرکت مخابرات ایران انتقال یابد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.