رسانه‌های اجتماعی

February 16, 2025
18:00 یکشنبه، 28ام بهمنماه 1403
کد خبر: 185541

رنگ قرمز یوتیوب دیگر مثل سابق نیست

منبع: زومیت

تیم طراحی بصری یوتیوب به‌دلایل فنی و زیباشناسی، رنگ قرمز معروف یوتیوب را تغییر داده‌اند.

اگر از کاربران پروپاقرص یوتیوب هستید، شاید اخیراً متوجه تغییرات جزئی در ظاهر این پلتفرم شده‌اید. این تغییرات شاید در نگاه اول به چشم نیایند؛ اما با کمی دقت می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد. تیم طراحی یوتیوب به‌تازگی فاش کرده است که چرا رنگ قرمز نمادین این پلتفرم که از سال‌ها پیش با آن شناخته می‌شود، دستخوش تحول شده است. درحالی‌که به نظر می‌رسد رنگ همچنان قرمز است، در واقعیت در ماه‌های اخیر، سایه‌ای خنک‌تر از قرمز و گرادیان قرمز و ارغوانی به آن اضافه شده است.

تغییر رنگ قرمز نمادین یوتیوب که ممکن است در نگاه اول جزئی به‌نظر برسد، نتیجه فرایند تصمیم‌گیری دقیق و حساب‌شده بوده است. تیم طراحی یوتیوب در بررسی عمیق، دلایل این تغییر را تشریح کرده است. به گفته آن‌ها، این اقدام ناشی از تحقیقات گسترده و ملاحظات تجربه‌ی کاربری و عوامل فنی متعدد بوده است.

رنگ قرمز یوتیوب که در طول سال‌ها چندین بار تکامل یافته است، در سال ۲۰۱۷ به نسخه شناخته‌شده‌ی قبلی خود رسیده بود. بااین‌حال، این نسخه با وجود جذابیت ظاهری، مشکلاتی نیز به‌همراه داشت. رنگ قرمز سال ۲۰۱۷، گاهی اوقات در بخش‌های مهم رابط کاربری بیش‌از‌حد شدید به نظر می‌رسید. حتی در برخی از صفحه‌نمایش‌ها به نارنجی متمایل می‌شد و مهم‌تر از همه، نگرانی‌هایی را درباره احتمال سوختگی پیکسل‌های صفحه‌نمایش، به‌ویژه در نمایشگرهای OLED ایجاد کرده بود.

به‌منظور رفع مشکلات فنی مطرح شده و در عین حفظ هویت بصری یوتیوب، تیم طراحی تصمیم گرفت تا به‌جای انقلاب اساسی، به تکاملی ظریف روی بیاورد. به‌ گفته یکی از سرپرستان طراحی بصری یوتیوب، هدف آن‌ها ایجاد ظاهری متعادل‌تر و دردسترس‌تر بود. با تغییر به رنگی خنک‌تر از قرمز معروف، یوتیوب امیدوار است تا ضمن حل مشکلات فنی ذکرشده، جذابیت بصری برند خود را نیز حفظ کند.

علاوه‌بر تغییر سایه‌ قرمز، یوتیوب گرادیان قرمز به ارغوانی را نیز به پلتفرم خود اضافه کرده است. این گرادیان که اکنون در بخش‌های مختلفی از گجمله نوار پیشرفت ویدئو و برخی عناصر رابط کاربری مشهود است، به‌منظور افزودن عمق و پویایی بیشتر به رابط کاربری طراحی شده است.

به گفته‌ی یکی از سرپرستان طراحی بصری یوتیوب، رنگ ارغوانی به‌عنوان نمادی از «تخیل و تکامل» به‌جای رنگ‌های نارنجی یا زرد انتخاب شده است تا ظاهری تازه و در عین حال منسجم به برند یوتیوب ببخشد. طراحان حرکت یوتیوب نیز معتقدند که این گرادیان راهی برای افزودن حرکت و پویایی بیشتر به رابط کاربری است.

در نهایت، تغییر رنگ قرمز معروف یوتیوب نمونه‌ای بارز از توجه دقیق و وسواس‌گونه تیم طراحی این شرکت به جزئیات است. این تغییر ظریف نشان می‌دهد که حتی کوچک‌ترین عناصر بصری برند، می‌توانند پس‌از بررسی‌های گسترده و با هدف بهبود تجربه کاربری، دستخوش تغییر شوند. اگرچه ممکن است بسیاری از کاربران متوجه این تغییر نشوند، این ظرافت پنهان گامی روبه‌جلو در جهت تکامل هویت بصری یوتیوب به‌عنوان پلتفرمی پیشرفته و کاربرپسند به شمار می‌رود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.