فناوری اطلاعات

February 26, 2025
14:25 چهارشنبه، 8ام اسفندماه 1403
کد خبر: 186462

استفاده از نیروی کار خارجی ارزان‌تر در متا شکایت کارکنان را در پی داشت

منبع: ایسنا

یک قاضی فدرال آمریکا اعلام کرد شرکت «متا» باید با شکایتی روبرو شود که مدعی است مالک فیس‌بوک و اینستاگرام ترجیح می‌دهد نیروی کار خارجی را استخدام کند، زیرا می‌تواند کمتر از کارکنان آمریکایی، به آنها دستمزد بدهد.

قاضی لورل بیلر در سانفرانسیسکو، روز سه‌شنبه گفت که سه شهروند آمریکایی که «متا» را به امتناع از استخدام آنها با وجود واجد شرایط بودنشان، متهم کرده‌اند، ممکن است یک شکایت گروهی پیشنهادی را دنبال کنند.

شاکیان شامل پوروشوتامان راجارام، کارمند فناوری اطلاعات و اکتا بهتاتیا، مهندس نرم افزار که هر دو شهروند آمریکا هستند و کان وانگ، دانشمند داده هستند که هر کدام برای چندین شغل «متا» در فاصله سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ درخواست کرده‌اند، اما به دلیل ترجیح سیستماتیک «متا» برای استخدام دارندگان ویزا، رد شده‌اند.

شرکت «متا»، در بیانیه‌ای، این ادعاها را بی‌اساس خواند و اعلام کرد به دفاع از خود در برابر آنها، ادامه می‌دهد. «متا» که در منلو پارک کالیفرنیا مستقر است، اعلام کرد که هیچ مدرکی وجود ندارد که این شرکت قصد تبعیض داشته است یا اگر شاکیان، شهروند آمریکا نبودند، آنها را استخدام می‌کرد.

اما قاضی به آماری اشاره کرد که ۱۵ درصد از نیروی کار «متا» در آمریکا دارای ویزای «اچ وان بی» هستند که معمولا به متخصصان خارجی تعلق می‌گیرد. همچنین، قاضی به توافق اکتبر سال ۲۰۲۱ «متا» برای پرداخت ۱۴.۲۵ میلیون دلار، از جمله جریمه مدنی، برای حل و فصل ادعای دولت فدرال اشاره کرد که بر اساس آن، «متا» از در نظر گرفتن کارکنان آمریکایی برای مشاغلی که برای دارندگان ویزای موقت اختصاص داده بود، خودداری کرده بود.

دولت آمریکا در دسامبر سال ۲۰۲۰، هفت هفته قبل از پایان اولین دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، از «متا» شکایت کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، دانیل لو، وکیل سه شاکی در ایمیلی گفت: امیدواریم که این شکایت به رفع تمایلی که نسبت به استخدام کارکنان خارجی دارای ویزا در صنعت فناوری وجود دارد، کمک کند. رسیدگی کامل به این موضوع، مستلزم اقدامات اجرایی بیشتر یا اصلاحات قانونی است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.