رسانه‌های اجتماعی

March 15, 2025
16:06 شنبه، 25ام اسفندماه 1403
کد خبر: 188293

ویژگی کامیونیتی نوتس به اینستاگرام، فیسبوک و تردز خواهد آمد

منبع: دیجیاتو

کامیونیتی نوتس اینستاگرام و فیسبوک مشابه با شبکه اجتماعی ایکس خواهد بود و از الگوریتم مشابه به این منظور استفاده می‌کند.

شرکت متا اعلام کرده است که قابلیت کامیونیتی نوتس که به منظور راستی‌آزمایی محتوا کاربرد دارد، از هفته آینده به صورت آزمایشی در شبکه‌های اجتماعی این شرکت شامل اینستاگرام، فیسبوک و تردز فعال خواهد شد.

کامیونیتی نوتس اینستاگرام و فیسبوک چگونه کار می‌کند؟
متا در نظر دارد از ۲۸ اسفند ویژگی کامیونیتی نوتس را در شبکه‌های اجتماعی خود فعال کند. این قابلیت مشابه با آنچه در ایکس شاهد هستیم خواهد بود و هدف اصلی از ارائه آن، راستی‌آزمایی محتوا توسط کاربران است که می‌تواند از انتشار محتوای غیرواقعی و اخبار جعلی، جلوگیری کند. کاربران آمریکایی اولین گروه از افرادی خواهند بود که به قابلیت مذکور دسترسی خواهند داشت و احتمالاً به تدریج شاهد فعال‌سازی آن برای سایر کشورها خواهیم بود.

شایان‌ذکر است که در مرحله اول، تنها امکان ثبت و رتبه‌بندی نظرات در سیستم کامیونیتی نوتس اینستاگرام و فیسبوک ارائه خواهد شد؛ در نتیجه فعلاً خبری از نمایش نوت‌ها برای عموم نخواهد بود. در صورتی که متا از عملکرد صحیح این سیستم اطمینان کسب کند، شاهد انتشار عمومی آن خواهیم بود. درحال‌حاضر حدود ۲۰۰ هزار نفر به‌عنوان مشارکت‌کننده در طرح کامیونیتی نوتس ثبت‌نام کرده‌اند و در ابتدا تنها گروهی از آنها که به شکل تصادفی انتخاب شده‌اند، امکان نوشتن نظرات خود را خواهند داشت.

متا برای اولین‌بار در ابتدای سال جاری میلادی خبر از آمدن قابلیت کامیونیتی نوتس به پلتفرم‌های خود داد. این شرکت معتقد است که مشارکت کاربران برای راستی‌آزمایی محتوا می‌تواند احتمال خطا و جهت‌گیری را کاهش دهد و کار را برای ناظرین شبکه‌های اجتماعی هم راحت‌تر کند. اساس کار این سیستم مشابه با شبکه اجتماعی ایکس است؛ در نتیجه یک نظر برای نمایش به صورت عمومی، نیازمند حد مشخصی از آرا از سوی مشارکت‌کنندگان خواهد بود.

از محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای یادداشت‌ها در سیستم کامیونیتی نوتس می‌توان به حداکثر طول ۵۰۰ کاراکتر اشاره کرد. همچنین هر یادداشت دارای لینک اختصاصی خواهد بود. یادداشت‌ها در هنگام دریافت آرا همراه با نام نویسنده خواهد بود؛ اما در صورت انتشار عمومی آنها، نام نویسنده از یادداشت حذف می‌شود. حساب‌های کاربری مشارکت‌کنندگان باید متعلق به افراد بالای ۱۸ سال باشند که ۶ ماه از زمان ساخت اکانت آنها گذشته باشد. ثبت شماره تماس و فعال بودن ورود دو مرحله‌ای هم برای مشارکت در این طرح،‌ الزامی است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.