رسانه‌های اجتماعی

March 27, 2025
18:02 پنجشنبه، 7ام فروردینماه 1404
کد خبر: 189366

تغییر نحوه شمارش بازدید ویدیوهای کوتاه یوتیوب

منبع: زومیت

روش جدید یوتیوب برای شمارش بازدید ویدیوهای کوتاه، شباهت زیادی به روش شمارش ویدیوهای تیک‌تاک و اینستاگرام دارد.

یوتیوب تغییر مهمی در بخش ویدیوهای کوتاه (Shorts) اعمال می‌کند که باعث می‌شود شباهت بیشتری به رقبایش ازجمله تیک‌تاک و اینستاگرام داشته باشد. درواقع این پلتفرم شرط قبلی حداقل زمان تماشا برای شمارش بازدید کلیپ‌ها را حذف کرده است.

به گفته‌ی یوتیوب، از ۳۱ مارس (۱۱ فروردین ۱۴۰۳)، هر بار که ویدیو کوتاهی پخش یا بازپخش شود، به‌عنوان یک بازدید (View) محاسبه خواهد شد. این تغییر احتمالاً به افزایش تعداد بازدیدها برای سازندگان محتوا منجر خواهد شد.

یوتیوب همچنان متعهد به دنبال‌کردن معیار Engaged Views خواهد بود. شاخص مورد اشاره تعداد دفعاتی را که کلیپ برای «چند ثانیه‌ی معین» پخش شده است، اندازه‌گیری می‌کند. یوتیوب تأکید دارد که این تغییر تأثیری بر درآمد سازندگان یا واجد شرایط‌شدن برای شروع درآمدزایی نخواهد داشت؛ زیرا هر دو بر اساس معیار Engaged Views سنجیده خواهند شد.

درحالی‌که اینستاگرام و تیک‌تاک بازدید را به‌عنوان تعداد دفعاتی که پخش یک ویدئو شروع می‌شود، تعریف کرده‌اند، این پلتفرم‌ها همچنین معیارهایی برای ردیابی زمان صرف‌شده برای مشاهده‌ی محتوا ارائه می‌دهند. با توجه به اینکه یوتیوب Shorts، اینستاگرام و تیک‌تاک هرکدام بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه دارند، منطقی به‌نظر می‌رسد که بازدیدها را به شیوه‌ی مشابهی شمارش کنند تا سازندگان محتوا بهتر بتوانند بر تعداد بازدیدکنندگان خود را نظارت داشته باشند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.