مصائب مودم های جیبی مبین نت
صدرا بکتاش در روزنامه هفت صبح امروز نوشت: این روزها می توانم خودم را در 65 سالگی تصور کنم؛ وقتی که پزشک معالج به دلیل ابتلا به یک بیماری لاعلاج جوابم کرده و درحالی که انتظار مرگ را میکشم مشغول تهیه فهرستی از بزرگترین اشتباهات زندگی ام هستم! به احتمال خیلی زیاد این یک فهرست طولانی و بلند خواهد بود اما اطمینان دارم در صدر آن خرید مودم جیبی وایمکس مبین نت حتما به چشم خواهد خورد!
1-وقتی به نزدیک ترین نمایندگی فروش مبین نت معرفی شدم آنها قول دادند در کمترین زمان ممکن مودم به دستم خواهد رسید؛ یعنی چیزی حدود سه تا چهار ساعت. آنها به قول شان عمل کردند اما کمتر از یک ساعت بعد متوجه یک اشتباه بزرگ شدم. نمایندگی محترم در تماس تلفنی خبر داد که به جای مودم یک ساله، مودمی دو ساله دریافت کرده ام. حالا باید تصمیم می گرفتم که مودم را برگردانم یا اختلاف قیمی مودم های یک ساله و دو ساله را پرداخت کنم.
2- خرید مودم های جیبی مبین نت تنها با اشتراک یک یا دو ساله و آن هم فقط با سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه ممکن است. موقع خرید، سردی لوله اسلحه را زیر گلویم حس می کنم. متصدی فروش می گوید می توانم پس از خرید، اشتراک یک ساله را «بسوزانم» و با هزینه خودم سرویس دیگری سفارش دهم. عجب!
3- حالا فکر میکنم هیچ کس به اندازه خودم مقصر نیست. وقتی متصدی فروش بارها و بارها تاکید کرد که سیگنال گیری مودم های «جیبی» نسبت به مودم های wifi بسیار ضعیف است و تنها در برخی مناطق تحت پوشش قابل استفاده خواهد بود یا وقتی تاکید کرد مودم های جیبی تحت هیچ شرایطی قابل باز پس گیری نیست، باید از تصمیم خود منصرف می شدم. چرا نشدم؟
4- لینک www.mobinnet.ir/ecare روی سایت یک گزینه ایده آل برای تخمین میزان مصرف و مراقبت از حجم دانلود است. از همان روز اول این گزینه غیرفعال بود. تا همین الان بارها و بارها با بخش پشتیبانی تماس گرفته ام و هربار یک آدرس جدید تحویل گرفته ام. همه آنها تنها پنجره «The connection has timed out» را نمایش می دهند!
5- اولین مشکل، سه روز بعد از تحویل گرفتن مودم رخ داد. در تماس با بخش پشتیبانی متوجه شدم که ایراد از تنظیمات مودم است. یک اپراتور خوش اخلاق و پر حوصله برایم توضیح داد که می توانم مشکل را با «ری استارت» کردن مودم حل کنم. روش کار خیلی ساده بود؛ تنها باید یک سوزن را به سوراخ ریز موجود روی دستگاه وارد می کردم و تا 30 ثانیه نگه می داشتم. در طول این چند ماه هر هفته یک بار مشغول تکرار این مراحل هستم! تازه به نظر می رسد دکمه ری استارت دستگاه هم ایراد پیدا کرده است!
6- این آخرین دیالوگ من با اپراتورهای خوش اخلاق بخش پشتیبانی مبین نت است:
من:« مبین نت قصد نداره پوشش دهی تهران رو بهتر کنه؟»
اپراتور: « پوشش دهی هر روز داره بهتر میشه»
من: « پس میشه منم جزو برنامه هاتون حساب کنین؟ چون دقیقا هرجایی که آنتن دارد، فرداش قطع میشه!»
فرقی نمیکند چقدر با بخش پشتیبانی تماس بگیرید یا برایشان ایمیل بفرستید به نظر می رسد مبین نتی ها هیچ قصدی برای اصلاح لینک «کنترل حساب اینترنتی» مشترکانشان ندارند.