وزیر ICT: ایرانسل بیشتر از تعهداتش عمل کرده و خدمات خوبی به مردم میدهد/در زلرله آذربایجان هیچ مشکلی برای پوشش دهی ایرانسل به وجود نیامد
وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات گفت: به جز تهران در چند استان دیگر از جمله قم و بخشهایی از استان اصفهان پیش شماره ها حذف شده و امیدواریم براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ، تا پایان سال عمده استانهایی که بامشکل فنی رو به رو نیستندرا مورد یکسانسازی قرار دهیم.
رضا تقیپور در گفتوگو با خبرگزاری خانه ملت،درباره وضعیت نحوه خدمترسانی اپراتور دوم و سوم اظهارداشت: با توجه به اینکه اپراتور دوم نسبت به اپراتور اول تعهد پروانهاش کمتر بود، ولی با این وجود شاهد بودیم که بیشتر از تعهداتش عمل کرده و خدمات خوبی را به مردم ارائه میکند از جمله این خدمات در حادثه زلزله شمال غرب کشوربود که شاهدهیچ مشکلی از لحاظ پوشش دهی وجود نداشت.
وی در پاسخ به این سوال که وایمکس و وای. ال. اس در برخی از استانها آنتندهی قوی ندارند، و با توجه به اینکه دولت تصدیگری را به بخش خصوصی واگذار کرده و بخش نظارت را برعهده وزارتخانهها سپرده، وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات تا چه اندازه توانسته بر کار بخشهای خصوصی نظارت داشته باشد؟ افزود: وایمکس فنآوری بود که ما از ابتدا تلاش کردیم از طریق بخش خصوصی آن را راهاندازی کنیم که به طور معمول وقتی شبکهای آغاز به کار میکند دچار نقاط کور و مسایلی این چنینی میشود اما خوشبختانه امروز در شهرهایی که وایمکس برای فعالیتهای خود اعلام رسمی کرده است ما نظارت کامل را داریم و روند اقدامات را مورد بررسی قرار میدهیم.
وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات تصریح کرد: اگر شهروندان شکایتی از لحاظ کیفیت و همچنین میزان دریافتی پهنای باند دارند، میتوانند با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات شماره اشتراک و یا شماره تلفن خود را ثبت کنند تا در اسرع وقت با آنها تماس گرفته و ایرادات در محل بررسی شود.
وی در ادامه در مورد برداشتن پیش شماره شهرستانهای استان تهران و اجرایی شدن آن در دیگر نقاط کشورنیز گفت: به جز تهران در چند استان دیگر از جمله قم و بخشهایی از استان اصفهان این اتفاق به وقوع پیوسته و امیدواریم براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ، تا پایان سال عمده استانهایی که بامشکل فنی رو به رو نیستندرا مورد یکسانسازی قرار دهیم.
وی درباره اولویت بخشی در حذف پیش شماره برخی از استانها افزود: اولویت، به زیر ساختها و شبکه استانی بستگی دارد که نیاز است مراحل آن طی شود تا وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات بتواند هرچه سریعتر آن را انجام دهد.
تقیپور در مورد اپراتور سوم نیز گفت: اپراتور سوم کمی از تعهداتش عقب افتاده که با پیگیریهای انجام شده قرار است این اپراتور در ۸ مرکز استان آغاز به کار کند.
وی با اشاره به وضعیت نامعلوم سیم کارتهای تالیا گفت: تالیا در بحث حجم سرمایهگذاری و مسایلی از این دست، مشکلات مدیریتی داشت؛ البته این اپراتور از لحاظ قانونی زیر مجموعه شرکت مخابرات ایران است.
وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در ادامه از افتتاح مرحله اول شبکه ملی اطلاعات خبر داد و افزود: بخشی از فعالیت شبکه ملی اطلاعات، شامل خدمات تجارت الکترونیک است به گونهای که خرید و فروش شبکهای را آسان میکند؛ بخش دیگرنیز مربوط به بانکداری است که در راستای خدمات ارزش افزودهای است که توسط اپراتورهای موجود به مردم ارائه میشود.
وی زمینه آموزش از راه دور را ازدیگر برنامه های این وزارت خانه اعلام کرد و اظهارداشت: امکاناتی که در آموزش از راه دور فراهم شده، کسب و کار و اشتغالهایی است که به صورت شبکهای میباشند و قرار است در قالب برنامه پنجم آماده و در تلاش هستیم تا در هفته دولت آغاز به کار آن را اعلام کنیم.