بازی

فناوری اطلاعات

December 22, 2012
13:26 شنبه، 2ام دیماه 1391
کد خبر: 52232

درباره رابطه بازی‌های پر خشونت رایانه‌ای و کشتارهای آمریکا

 

بازار بحث‌ها درباره خشونت بازی‌های رایانه‌ای و تاثیرات روانی آنها بر افراد با کشته شدن بیست و شش تن از جمله بیست کودک در یک مدرسه ابتدایی در آمریکا، داغ شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لس آنجلس، جان هیکنلوپر ، فرماندار دموکرات ایالت کلرادوی آمریکا در گفت وگویی تلویزیونی گفت قطعا این بازی‌ها در افرادی که ثبات روانی ندارند، تاثیر مستقیم می‌گذارد. کسانی که مشکلات روحی، روانی و ذهنی دارند با دیدن این خشونت‌ها خود را در آن فضا احساس می‌کنند و در صورتی که اسلحه در دسترشان باشد این فجایع را به وجود می‌آورند.
 
در ماه ژوئیه نیز در کشتاری مشابه در سینمایی در این ایالت غربی آمریکا، هنگام نمایش فیلم بت من ، دوازده تن کشته شدند.
 
جی راکفلر، سناتور دمکرات ویرجینیای غربی با تاکید بر ضرورت وضع قانون، گفت هر چند که هنوز قطعا نمی‌توان گفت آیا دیدن این تصاویر بر قاتل نیوتاون، در ایالت کنتیکت تاثیر داشته است یا خیر، اما مسئله محتوای خشونت آمیز در بازی‌ها و فیلم‌ها همچنان جدی است و باید با آن مقابله کرد.
 
وی روز چهارشنبه طرحی را به کنگره پیشنهاد داد که اگر به تصویب برسد، آکادمی ملی علوم موظف خواهد شد روابط بین بازی‌های رایانه‌ای خشن و خشونت‌ها را در جامعه آمریکا مورد بررسی قرار دهد.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد در نظر دارد از کمیسیون فدرال تجارت و نیز مسئولان مخابرات بخواهد نگاه تازه‌ای به این موضوع بیندازند و کارایی سیستم طبقه بندی بازی‌های رایانه‌ای را بررسی کنند.
 
بنا به اعلام رسانه‌های آمریکایی، آدام لانزا، جوان بیست ساله‌ای که بیست و شش نفر را در مدرسه ابتدایی سندی هوک نیوتاون به رگبار بست، غالبا به بازی‌های رایانه‌ای خشن می‌پرداخت.
 
ایالت کالیفرنیا فروش بازی‌های خشن را به کودکان ممنوع کرده بود، اما دیوان عالی آمریکا در ژوئن 2011 این تمهید را از درجه اعتبار ساقط کرد و آن را منافی آزادی بیان دانست.
 
بسیاری از کارشناسان و تولید کنندگان بازی‌های رایانه‌ای بر این باورند که هنوز مدارکی دال بر تاثیرات مضر محصولاتشان وجود ندارد.
 
به گفته براد بوشمن، استاد روانشناسی دانشگاه اوهایو، روشن است که هر چه فرد وقت بیشتری را برای این نوع بازی‌ها صرف کند، بیشتر رفتاری پرخاشگر از خود نشان خواهد داد.
 
این استاد دانشگاه افزود رد این واقعیت اصلا قابل تحمل نیست. 95 درصد دانشمندان می‌گویند زمین در حال گرم شدن است، اما همچنان تعداد کمی هستند که خلاف آن را می‌گویند. از نظر من 95 درصد دانشمندان معتقدند که خشونت در رسانه‌ها، تلویزیون، فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای پرخاشگری و روحیه تهاجمی را در فرد افزایش می‌دهد ، اما تنها پنج درصد هستند که بر خلاف آن فکر می‌کنند.
 
این روانشناس توضیح داد یک بازی رایانه‌ای قطعا تاثیر بیشتری نسبت به تماشای فیلم دارد، زیرا فرد هنگام بازی فقط روی کاناپه ننشسته بلکه کاملا درگیر است.
 
سناتور جی راکفلر گفت:  این که به حمله روز جمعه مانند دیگر حملات نگاه کنیم و دست روی دست بگذاریم و ساکت بمانیم، کاری عبث و مسخره است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.