وبسایت رسمی شرکت مخابرات ایران : به گزارش خبرگزاری ها، داوود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران ، با اعلام اینکه مخابرات تا این لحظه نامه و اخطاری از رگولاتوری دریافت نکرده است، اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران پهنای باند اینترنت را از شرکت ارتباطات زیرساخت خریداری می کند و براساس قوانین مدنظر رگولاتوری، در اختیار مشترکان قرار می دهد؛ از این رو عوامل مختلفی ممکن است باعث کاهش سرعت پهنای باند شود که می تواند بخشی از آن مربوط به مشکلات زیرساخت و بخشی دیگر مربوط به مشکلاتی باشد که به طور طبیعی پیش می آید؛ این عوامل در واگذاری پهنای باند خلل ایجاد می کند.
وی گفت: در همین حال از آنجایی که شرکت ارتباطات زیرساخت با مخابرات قرارداد سطح کیفیت خدمات SLA ندارد، این مسئله که مطابق قرارداد عمل می شود و یا اینکه با آنچه که به عنوان کیفیت اصلی باید در اختیار مخابرات قرار گیرد تفاوت هایی دارد یا نه، مشخص نیست.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه مخابرات هر آنچه که به عنوان پهنای باند اینترنت از زیرساخت دریافت می کند را طبق ضوابط رگولاتوری در اختیار مشترکان قرار می دهد افزود: موضوع تخلف در فروش پهنای باند اینترنت از سوی مخابرات که توسط رگولاتوری مطرح شده را بررسی خواهیم کرد و صحت و سقم آن را اطلاع خواهیم داد.
زارعیان با بیان اینکه در جایی که محدودیت پهنای باند اینترنت داشته باشیم چه رگولاتوری به ما اعلام کند و چه نکند خودمان فروش را متوقف می کنیم ادامه داد: اما هم اکنون در استان ها پهنای باند اینترنت برابر استانداردها وجود دارد و با تامین پهنای باند مناسب، واگذاری را ادامه می دهیم.