تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

February 21, 2015
22:42 شنبه، 2ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67690

دستکشی که به جای ناشنوایان صحبت می‌کند

ناشنوایان از جمله افرادی هستند که برای برقرای ارتباط با سایرین یا حتی یافتن شغل با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستند، اما این دستکش هوشمند می تواند کمک شایانی به آنها بکند.
ناشنوایان قشری از هر جامعه ای محسوب می شوند که به دلیل عدم شنوایی با مشکلات بسیاری مواجه هستند، این قشر از جامعه نه تنها در برقراری ارتباط بلکه در یافتن شغل نیز با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند. اما دستکش های جادویی برای تسهیل ارتباط ناشنوایان با محیط اطراف ساخته شده اند که می توانند تحول عظیمی را در این عرصه به پا کنند.
 
 
ناشنوایان معمولا با حرکات دست یا زبان اشاره به برقراری ارتباط با دیگران می پردازند تا بتوانند معانی و مفهوم کلمات را با کمک حرکات دست و اشاره به سایرین منتقل کنند. این در حالی است که افراد معدودی نیز به زبان اشاره آشنایی دارند و قادر به درک زبان ناشنوایان هستند. اکنون مخترعان فرانسوی موفق به ساخت گجت متفاوتی شده اند که حرکات(زبان اشاره در ناشنوایان) را تبدیل به صدا می کند تا این دستکش از یک دستکش معمولی تبدیل به یک دستکش جادویی شود.
 
این دستکش به ناشنوایان اجازه می دهد تا با سایرین که اطلاعی از زبان اشاره (حرکات و دست ها) ندارند به سادگی ارتباط برقرار کنند. این دستکش حرکات دست ها را به ترکیبی از صدا تبدیل می کند. دستکش هوشمند مجهز به حسگر بوده و با کمک یک اپلیکیشن که به اسمارت فون متصل می شود به ناشنوایان اجازه می دهد تا با محیط اطراف خود به ارتباط بپردازند.
 
هنگامی که شخص ناشنوا این دستکش را به دست می کند، سنسورها فعال شده و به ترجمه حرکات دست ها می پردازد. سپس حرکات با کمک یک میکروفون به صدا ترجمه شده و به شخص مقابل منتقل می شود. در نتیجه، حرکات دست های ناشنوایان قابل شنیدن می شود. شخص مقابل ناشنوایان نیز به سادگی و با کمک همین میکروفون به ارتباط با شخص ناشنوا می پردازد. کلماتی که مخاطبان ادا می کنند به صورت ترکیبی از هجاها و الفبا بر روی اسمارت فون ظاهر می شود.
 
این گجت نه تنها ارتباط ناشنوایان با دیگران را تسهیل می کند بلکه باعث می شود تا بیکاری و افسردگی میان این قشر از جامعه نیز کاهش پیدا کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.