تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

September 25, 2015
15:04 جمعه، 3ام مهرماه 1394
کد خبر: 73487

ویندوز 10 موبایل روی 4.7 درصد از گوشی‌های ویندوزی نصب شده است

شبکه‌ی تبلیغاتی AdDuplex که میزان استفاده از سیستم عامل ویندوزفون را به کمک شبکه‌ی خود بررسی می‌کند به تازگی جزئیات جدیدی از اکوسیستم مایکروسافت منتشر کرده که مربوط به دوره‌ی ۲۴ ساعته در تاریخ ۲۱ سپتامبر (دوشنبه ۳۰  شهریور) است.
 
 اداپلکس که شبکه‌ی توسعه‌دهندگان و دستگاه‌های ویندوزفونی است، هر چند وقت یک بار اطلاعاتی از اکوسیستم ردموندی‌ها منتشر می‌کند. در گزاش اخیر آنها مشخص شده ۴.۷ درصد دستگاه‌های ویندوزی موجود در بازار از ویندوز ۱۰ موبایل استفاده می‌کنند و همچنان فروش لومیا 640 روند رو به رشدی را پیش روی خود می‌بیند.
یکی از یافته‌های این گزارش، رشد ویندوز ۱۰ موبایل نسبت به ماه گذشته را نشان می‌دهد که از ۳.۳ درصد دستگاه فعال به ۴.۷ درصد رسیده است و در مجموع در مقابل ماه مشابه در سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است. این میزان رشد برای سیستم عاملی که هنوز در نسخه‌ی پیش‌نمایش فنی قرار دارد می‌تواند قابل توجه باشد.
البته سهم گوشی‌های ویندوزفونی از بازار نیز رشد داشته ولی این میزان خیلی کم بوده و تنها ۰.۰۸ درصد تخمین زده شده است که باید این نکته را در نظر بگیریم که بسیاری از شرکای سخت‌افزاری مایکروسافت در ماه سپتامبر محصولات ویندوزی خود را معرفی کرده‌اند.
 
با این وجود یکی از کمپانی‌هایی که در این زمینه عملکرد خوبی داشته BLU Products است، ولی هنوز سهم ۰.۲۱ درصدی گوشی‌های این برند در مقابل سهم ۹۶.۷۹ درصدی محصولات خانواده‌ی لومیا باید راهی طولانی را طی کنند.
یکی از بهترین عملکردهای مایکروسافت در ماه جاری مربوط به فروش خوب لومیا 640 است که در بازار میان‌رده‌ها و گوشی‌های خوش‌قیمت در کنار برادر خوب لومیا 640 ایکس‌ال فروش خوبی را تجربه می‌کند. این گوشی در بازار آمریکا به صورت آنلاک تنها ۷۹ دلار قیمت دارد.
 
در ماه آگوست لومیا 640 توانسته بود ۸.۸ درصد از فروش گوشی‌های ویندوزفونی را در آمریکا به نام خود ثبت کند که در هفته‌ی گذشته این میزان به ۱۱.۲ درصد رسیده است. این مقدار با توجه به اینکه تنها ۴ ماه از فروش لومیا 640 در آمریکا می‌گذرد، می‌تواند رکورد خوبی باشد. البته هنوز بیشترین میزان فروش به لومیا 635 اختصاص دارد که در مجموع سه برابر لومیا 640 فروش داشته است.
در انگلستان، لومیا 640 یکی از گوشی‌های ویندوزفونی است که با ۴.۴ درصد بیشترین میزان استفاده را دارد ولی در مجموع لومیا 635 با ۱۴.۶ درصد در جایگاه اول قرار دارد و بعد از آن گوشی محبوب لومیا 520 جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.
 
نکته‌ی قابل توجه به لومیا 435 بازمی‌گردد که ارزان‌ترین گوشی ویندوزفونی در انگلستان است و با اینکه فروش آن از ماه فوریه متوقف شده ولی توانسته ۵ درصد از سهم بازار این پلتفرم را به خود اختصاص دهد و خیلی زود لومیا 530 را پشت سر بگذارد. به نظر می‌رسد جدیدترین گوشی‌های ارزان قیمت ویندوزفون مانند لومیا 640 و لومیا 435 در کنار لومیا 920 و لومیا 1020 جزو ده گوشی برتر این پلتفرم بوده‌‌ اند.
در کشور هند اوضاع خیلی نسبت به ماه گذشته فرق نکرده و تنها تفاوت قابل توجه به لومیا 540 باز می‌گردد که توانسته لومیا 525 را پشت سر گذاشته و جایگاه پنجم بیشترین فروش یک گوشی ویندوزفونی را از آن خود کند. ولی همچنان جایگاه اول با ۲۰.۳ سهم از اکوسیستم مایکروسافت در اختیار لومیا 535 است.
 
AdDuplex همچنین گزارش کرده که پرچمداران جدید مایکروسافت را با نام‌های لومیا 950 و لومیا 950 ایکس‌ال رصد کرده که قرار است در کنار دستگاه قدرتمند سرفیس پرو 4 و مایکروسافت بند 2 در تاریخ ششم اکتبر (۱۴ مهر) رونمایی شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.