رگولاتوری

April 17, 2017
15:33 دوشنبه، 28ام فروردینماه 1396
کد خبر: 82982

رگولاتوری برای رفع چالش‌های دارندگان پروانه Servco تلاش می‌کند

مهمترین برنامه رگولاتوری پس از تجمیع و ساماندهی بیش از هزار و ۲۰۰ پروانه با محدودیت‌های جغرافیائی، سرویس و فناوری در قالب حدود ۶۰ پروانه دارای آزادی عمل در محدوده جغرافیائی، فناوری و خدمات، تنظیم روابط دارندگان پروانه شبکه و ارائه‌کنندگان خدمات است.
 
معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه این سازمان با اعلام مطلب فوق گفت: بررسیهای رگولاتوری نشان می‌دهد دارندگان پروانه Servco در استفاده از شبکه اپراتورهای FCP، دارندگان پروانه شبکه بی‌سیم ثابت و یا شرکت مخابرات ایران برای ارائه خدمات موفقیت خوبی نداشتند که کمک به حل مسائل آنان در سال جاری در دستور کار سازمان قرار دارد.
 
صادق عباسی شاهکوه افزود: در زمینه مقررات عمده‌فروشی ظرفیت نیاز به تدوین مقررات برای رفع نقاط ضعف و کاستی‌ها داریم. البته پروانه‌های Servco ظرفیت‌های بسیاری برای فعالیت و ایجاد بازار دارند که متاسفانه اغلب دارندگان پروانه تاکنون نسبت به آنها توجه کافی نداشته و تنها در یک یا دو حوزه مشخص به ویژه در سرویسهای پایه تمرکز کرده‌اند که در آن زمینه بازیگران زیادی در بخش ICT وجود دارد.
 
وی استفاده از ظرفیت مقررات موجود، اصلاح یا وضع برخی مقررات جدید بویژه در زمینه عمده‌فروشی ظرفیت در شبکه ارتباطات ثابت برای افزایش رقابت، تنوع خدمات و افزایش حق انتخاب مشترکان را از راهکارهای پیش روی حل مشکلات دارندگان پروانه Servco عنوان کرد.
 
عباسی شاهکوه با اشاره به لزوم همفکری همه ذی‌نفعان در توسعه بازار ارتباطات کشور در زمینه خدمات ثابت از دارندگان پروانه Servco درخواست کرد نظرات و دیدگاههای خود را درباره راهکارهای رفع مشکلات موجود به سازمان منعکس کنند تا شاهد فعالیت بهتر دارندگان پروانه و توسعه خدمات و اشتغال‌زایی گسترده در این حوزه باشیم.
 
وی افزود: البته اعمال مقررات جدید مشکلات را بطور کامل حل نمی‌کند و لازم است دارندگان پروانه Servco با ارائه طرحهای تجاری جذاب و خلاقانه بازارهای جدیدی ایجاد کنند تا در پی فراهم شدن فضای رقابتی برد- برد بسیاری از مشکلات موجود حل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.