تأثیر کاهش تقاضای گوشیهای هوشمند روی شرکتهای مطرح هواوی، اوپو و Vivo
براساس یک گزارش جدید، هواوی، اوپو و Vivo به دنبال کاهش تقاضا برای گوشیهای هوشمند جدید، تصمیم گرفتهاند تا 10 درصد عرضه گوشیهای هوشمند خود را نسبت به آنچه که در ابتدا انتظار میرفت، کاهش دهند.
در طی چند سال گذشته، محبوبیت سازندگان چینی بهطور قابلتوجهی افزایش یافته است. امسال، شیائومی موفق شد تا عنوان پرفروشترین سازنده را در هند بهدست آورد؛ این در حالی است که شرکت سامسونگ برای چندین سال، توانسته این عنوان را حفظ نماید. شرکت هواوی نیز در حالحاضر، سومین سازنده مطرح بازار گوشیهای هوشمند است و به سختی تلاش میکند تا جایگاه دومی را بهدست آورد؛ شرکت اپل به عنوان دومین سازنده پرفروش بازار گوشیهای هوشمند محسوب میشود. شرکت اوپو و Vivo نیز در میان سازندگان مطرح و پرفروش بازار موبایل، قرار گرفتهاند. با وجود اینکه شرکتهای چینی مذکور در طی سال جاری عملکرد خوبی داشتهاند، منابع مطلع گزارش میدهند که هواوی، اوپو و Vivo در سال آینده فروش کمتری خواهند داشت زیرا سفارشهای خود را تا 10 درصد به زنجیره تأمین، کاهش دادهاند.
تقاضای جهانی برای گوشیهای هوشمند جدید، روند نزولی دارد و هین موضوع باعث شده است تا چنین تغییراتی در میزان سفارش سازندگان به زنجیره تأمین ایجاد شود. اگرچه، بهنظر میرسد شرکت شیائومی موفق شده است تا در برابر این روند نزولی، مقاومت نماید زیرا محصولات خود را به صورت آنلاین و فیزیکی به فروش میرساند. بازار هند، سال آینده مرکز توجه قرار خواهد گرفت؛ شیائومی به دنبال حفظ برتری خود در این بازار است و سامسونگ نیز احتمالاً با تغییر استراتژی، تلاش میکند تا جایگاه از دست رفته خود را باز پس بگیرد. ضمن اینکه هواوی نیز احتمالاً برای افزایش فروش محصولات خود در هند، برنامهریزیهای مختلفی انجام خواهد داد.
انتظار میرود شرکت هواوی و شیائومی، فروش محصولات خود را در بازار ایالات متحده در سال آینده افزایش دهند؛ هواوی، گوشیهای هوشمند ردهبالای خود را از طریق اپراتورهای مطرح ایالات متحده از جمله AT&T و Verizon در سه ماهه اول 2018 عرضه خواهد کرد. شیائومی نیز در حال مذاکره با اپراتورهای آمریکایی است تا گوشیهای هوشمند خود را به صورت رسمی در ایالات متحده ارائه دهد. با اینکه برخی از شرکتها در اوایل سال آینده، فروش کمتری خواهند داشت؛ اما میتوانند جایگاه خود را تثبیت نمایند.
در رابطه با سازندگان چینی، بهتازگی در جیاسام خواندید که میزو نزدیک به 20 میلیون واحد از گوشیهای هوشمندش را در سال 2017 عرضه کرده است. آمار اعلام شده، رسمی است و ادعا میشود که این شرکت چینی نزدیک به 20 میلیارد یوآن درآمد داشته است. برای مقایسه با 2016، فروش گوشیهای هوشمند میزو نزدیک به 2 میلیون واحد کاهش یافته است. در همین حال، شیائومی توانسته است در سه ماهه سوم امسال، نزدیک به 27.6 میلیون واحد از گوشیهای هوشمند خود را عرضه نماید.