خدمات انحصاری بازی سونی روی فضای ابری مایکروسافت
منبع: همکاران سیستم
شرکت سونی در جریان توسعه استراتژیهای ابری خود در سال 2019 میلادی تصمیم گرفت به منظور تقویت قابلیتهای بری و استفاده از خدمات پلتفرم Azure همکاریهای استراتژیک خود را با مایکروسافت آغاز کند که البته هنوز ثمرات مربوط به این اتفاق مشخص نیست.
نکته قابلتوجهی که هم اکنون وجود دارد این است که سونی تمام تلاش خود را برای توسعه بازی مبتنی بر فضای پردازش ابری معطوف کرده تا به صورت انحصاری PlayStation بازار جهانی را در دست داشته باشد.
«جیم رایان» مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره مرکز توسعه خدمات سرگرمی سونی در مصاحبه جدید خود اظهار داشت که سونی همچنان در حال تبادل نظر با مایکروسافت بوده که این همکاریها «موارد بسیار جالب» را شامل میشود. ولی باید توجه داشته باشید این تمام اخباری نیست که به توسعه کنسول بازی PS5 سونی مربوط میشود.
آقای رایان با بیان اینکه خدمات پردازش ابری سونی فقط برای کاربران کنسول بای پلیاستیشن در نظر گرفته شده توضیح داد: «ما میتوانیم از فضای پردازش ابری برای زیرساختهای فنی خود استفاده کنیم. اما تجربه دسترسی به بازیها مبتنی بر فضای ابری که برای کاربران جهانی ارایه میدهیم بینظیر است و فقط در اختیار کاربران پلیاستیشن قرار میگیرد».
رایان در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فناوری ابری چرخه سختافزاری سنتی پلیاستیشن را مختل میکند؛ گفت: «در پایان این چرخه فضای پردازش ابری میتواند نقش مهمی داشته باشد. من نسبت به آینده بسیار خوشبینتر از سال گذشته هستم».
مدیر مرکز توسعه سیستمهای سرگرمی سونی نیز توضیح داد که کنسول بازی PS5 به تازگی عرضه شده و بنابراین اولویت سونی دیدن نحوه واکنش مصرفکنندگان به کنسول قبل از غرق شدن در فضای مشخص آینده است.