اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 19, 2020
11:07 شنبه، 29ام آذرماه 1399
کد خبر: 119224

دادگاه «آنتی تراست» گوگل ۲۰۲۳ برگزار می شود

 
 
قاضی دادرسی پرونده شکایت وزارت دادگستری از گوگل به جرم نقض قوانین ضدانحصار ۲۰۲۳ را تاریخ تشکیل دادگاه اعلام کرد.
 
به نقل از رویترز، قاضی جلسه دادرسی شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل به جرم نقض قوانین آنتی تراست ( ضد انحصار) تاریخ دادگاه را ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی تعیین کرد.
 
آمیت مهتا قاضی آمریکایی این تاریخ را در حالی اعلام کرد که هیچ یک از طرفین ( وکیل گوگل و دادستان) به تاریخ اعلامی، اعتراضی نکردند. مهتا اشاره کرد به نظر می رسد هر دو طرف معتقدند تحقیقات در مارس ۲۰۲۲ میلادی تکمیل می شود و موارد پیش از دادگاه تا اوایل ۲۰۲۳ میلادی بررسی نمی شوند.
 
به نوشته انگجت، این یکی از سه شکایت آنتی تراست علیه گوگل در آمریکا است. وزارت دادگستری و ۱۱ ایالت این کشور در ماه اکتبر از گوگل شکایت کردند. دو شکایت دیگر نیز در هفته گذشته ثبت شدند. یکی از آنها به رهبری ایالت تگزاس است که روی فناوری تبلیغاتی شرکت تمرکز کرده است.
 
شکایت دیگر نیز از سوی ۳۸ دادستان کل ثبت شده است. این مورد نیز مانند پرونده وزارت دادگستری، گوگل را متهم کند با رفتارهای ضدرقابتی، بر بازار جستجو و تبلیغات آنلاین سلطه ایجاد کرده است.
 
 این درحالی است که گوگل ادعا می کند تغییر طراحی جستجو در گوگل به کسب و کار و مشتریان آمریکا خسارت می زند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.