اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 2, 2021
11:44 یکشنبه، 12ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123624

صرفه جویی بیش از یک میلیارد دلاری گوگل از دورکاری

 
با رفع محدودیتهای کرونایی افراد بیشترین به رزرو آنلاین سفر و هتلها می پردازند که برای کسب و کار تبلیغات گوگل بسیار عالی است و همزمان کارمندان گوگل از خانه کار می‌کنند و با پول این شرکت به سفر نمی روند و این موضوع نیز برای کسب و کار گوگل خوب است.
 
شرکت آلفابت که شرکت مادر گوگل است، در سه ماهه نخست سال میلادی جاری در هزینه‌های مربوط به تبلیغات، سفر و سرگرمی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۶۸ میلیون دلار صرفه‌جویی کرد که عمدتا نتیجه کووید ۱۹ بود.
 
بر مبنای سالانه این میزان صرفه جویی بیش از یک میلیارد دلار خواهد بود. در واقع آلفابت در گزارش سالانه ای که اوایل امسال منتشر کرد، اعلام کرد هزینه های تبلیغات و کمپینها به میزان ۱.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرد زیرا این شرکت هزینه ها را کاهش داد و کمپینها را متوقف یا مجددا برنامه‌ریزی کرد و به‌ دلیل پاندمی، برگزاری برخی از رویدادها را به شکل دیجیتالی تغییر داد. هزینه های سفر و سرگرمی به میزان ۳۷۱ میلیون دلار کاهش پیدا کرد.
 
 این صرفه جویی بسیاری از هزینه هایی که مربوط به استخدام هزاران کارمند بیشتر بود را جبران کرد و احتیاط بر اساس شرایط پاندمی به این شرکت اجازه داد با وجود افزایش ۳۴ درصدی درآمد، هزینه های بازاریابی و اداری خود را در سه ماهه نخست ثابت نگه دارد.
 
گوگل برای مزایایی مانند میزهای ماساژ، غذاهای تهیه شده و سرگرمیهای شرکتی معروف است که الهام‌بخش عمده فرهنگ کار سیلیکون ولی شده است اما اکثر کارکنان گوگل از مارس سال ۲۰۲۰ به صورت دورکاری و بدون دسترسی به این مزایا کار کرده اند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، با این حال گوگل قصد دارد اواخر امسال کارمندانش را به دفتر بازگرداند. روث پورات، مدیر مالی این شرکت به سرمایه‌گذاران اعلام کرد گوگل در حال برنامه‌ریزی یک مدل هیبریدی است و قصد دارد کارکنانش را در فضایی قرار دهد که فشردگی کمتری نسبت به گذشته دارد. پورات همچنین گفت: گوگل به سرمایه‌گذاری در مستغلات در سراسر جهان ادامه خواهد داد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.