تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 6, 2021
13:05 جمعه، 15ام مردادماه 1400
کد خبر: 127216

احتمال جریمه ۱.۳۵ میلیارد دلاری فلیپ کارت در هند

 
آژانس مقابله با جرایم مالی در هند از شرکت تجارت الکترونیک هندی فلیپ کارت از زیرمجموعه‌های والمارت آمریکا خواسته توضیح دهد با چه استدلالی حاضر به پرداخت جریمه ۱.۳۵ میلیارد دلاری نیست.
 
 به نقل از رویترز، فلیپ کارت به نقض قوانین سرمایه گذاری خارجی هند متهم شده و از همین رو باید جریمه‌ای ۱.۳۵ میلیارد دلاری بپردازد. در عین حال فلیپ کارت با این امر مخالف است.
 
آژانس یادشده که اداره اجراییات نام دارد چند سالی است که مشغول تحقیقات در مورد عملکرد آمازون و فلیپ کارت است تا مشخص شود آیا آنها قوانین سرمایه گذاری خارجی در هند را دور زده‌اند یا خیر.
 
قوانین یادشده جزئیات سختگیرانه ای برای فعالیت شرکت‌های خرده فروشی چند ملیتی وضع می‌کنند و از فعالیت آنها در بازار فروشندگان داخلی هند جلوگیری می‌کنند تا تعادل بازار به نفع شرکت‌های هندی حفظ شود.
 
فلیپ کارت متهم است که پس از جذب سرمایه خارجی از یک خرده فروشی داخلی هند برای فروش کالاهای خود به مشتریان در این کشور در اینترنت استفاده کرده و از این طریق قوانین سرمایه گذاری خارجی هند را دور زده است.
 
مقامات هندی در اوایل ماه جولای خواستار توضیحات مسئولان فلیپ کارت در این زمینه شده و تصریح کرده بودند اگر توضیحات یادشده قانع کننده نباشد جریمه‌ای ۱.۳۵ میلیارد دلاری در انتظار این شرکت است. فلیپ کارت برای ارائه توضیحات خود در این زمینه ۹۰ روز فرصت دارد. والمارت در سال ۲۰۱۸ با پرداخت ۱۶ میلیارد دلار بخش اعظم سهام فلیپ کارت را در اختیار گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.