زرینپال پس از ۱۰ سال فعالیت در حوزه فینتک و ارائه خدمات B2B ، با معرفی زرینپلاس وارد حوزه ارائه خدمات B2C و کاربر محور شد. زرین پلاس قرار است به زودی وارد بازار ارائه وام خرد کوتاه مدت بدون سود یا BNPL شود و در اولین مرحله وام خرد ۵ میلیون تومانی در اختیار کاربران خود قرار دهد.
«زرین پلاس» که پیش از این درسال ۱۳۹۸ با نام «امتیاز» فعالیت خود را در قالب خدمات تبلیغات شروع کرده بود، قرار است به کاربران خود خدمات کشبک (بازگرداندن درصدی از پول کاربر بعد از انجام تراکنش) ارائه بدهد. درواقع کاربران این اپلیکیشن قادرند با خرید از فروشگاهھای طرف قرارداد و استفاده از سایر خدمات تا ۴۰ درصد از مبلغ خریدشان را در حساب کاربری خود و یا به صورت نقدی در حساب بانکی شان دریافت کنند.
پویا رجامند، مدیرعامل زرین پلاس با بیان اینکه پس از ادغام با زرین پال، خدمت کشبک یعنی بازگرداندن بخشی از پول کاربر بعد از انجام تراکنش، به این اپلیکیشن اضافه شده است گفت: «تاکنون ۲هزار فروشگاه در تهران با این پلتفرم همکاری میکنند و قرار است این تعداد به ۱۰هزار فروشگاه در تهران برسد. علاوه براین فعالیت خارج از تهران نیز تا اواخر سال آغاز میشود.»
پویا رجامند، مدیرعامل زرین پلاس
ورود زرین پلاس به BNPL
مصطفی امیری، مدیرعامل زرینپال در در ادامه این نشست عنوان کرد: «اطلاعات درگاههای پرداخت الکترونیکی نشان میدهد که اوج میزان پرداختها در روزهای ۲۷ و ۲۸ انتهای هر ماه، همزمان با واریز حقوقها است و این روند به تدریج تا ۱۹ ماه بعد معکوس میشود و تا روز بیستوهفتم ماه نیز همچنان نزولی باقی میمان.»
او راهحل متوقف نشدن چرخه خرید و پرداخت را ارائه اعتبارات خرد یا BNPL میداند و براین باور است که با این روش فروشندهها نیز فروش بیشتری خواهند داشت و مردم در خریدهای روزانه با مشکل مواجه نخواهند شد.
مهدی رشیدیان، مدیر عملیات زرین پلاس در ادامه تعداد کاربرهای این اپلیکیشن را ۸۳ هزار نفر اعلام کرد و خبر داد: «به زودی تسهیلاتی خرد و کوتاه مدت و بدون هیچ سود بانکی برای کاربرانمان ارائه خواهیم کرد؛ در سقف اول ارائه این تسهیلات کاربران میتوانند پس از احراز هویت تا سقف ۵میلیون تومان وام خرد دریافت کنند.»
مهدی رشیدیان، مدیر عملیات زرین پلاس
او توضیح داد: «آمارها نشان میدهد که نمودار خرید مردم بعد از نیمه دوم ماه افت و پس از دریافت حقوق دوباره رشد میکند. هدف ما از ارائه این وامهای خرد، صاف کردن این نمودار است.»
رشیدیان با تاکید براینکه هدف این مجموعه همکاری با ۵هزار فروشگاه در تهران است، گفت: «به زودی وارد استانهای دیگر خواهند شد و امیدواریم محصول ما به چرخه اقتصاد کمک کند.»
مصطفی امیری، مدیرعامل زرینپال
زرینپال همیشه محتاط
مصطفی امیری، هم بنیانگذار و مدیرعامل زرینپال با بیان اینکه این مجموعه قصد ورود به بازار فیزیکی را داشته است و زرین پلاس را بهترین همکار برای ورود به این بازار میداند، گفت: «ما همیشه محتاط هستیم و این شاید باعث شده انتقاداتی به عملکرد ما وارد شود. ما این مسیر جذاب را طی کردیم و محصول جدید را توسعه دادیم که برای آن نیازمند به همکاری با PSPها، بانک ها و سایر نهادها بودیم. محصول اولیه ما در آخرین روزهای ۹۹ آماده شد و در نهایت در سال ۱۴۰۰ زرین پلاس عملا عرضه شد.»
امیری گفت: «ایدهای که امروزه در حال انجام آن هستند در دنیا اجرا شده و آنها میخواهند فرد از محل نقدینگی خود پرداخت انجام دهد و بتواند خریدی بکند و در همان حال پولش را ذخیره کند.»