فناوری اطلاعات

October 30, 2022
18:46 یکشنبه، 8ام آبانماه 1401
کد خبر: 139852

شیائومی کسب‌وکار خدمات مالی خود را بطور کامل در هند تعطیل کرد

دو اپلیکیشن Mi Pay و Mi Credit شیائومی که طی چند سال گذشته در هند راه‌اندازی شدند و کاربران زیادی دارند، دیگر کار نمی‌کنند.
شیائومی بی‌سروصدا کسب‌وکار خدمات مالی Mi خود را در هند تعطیل کرد. این تصمیم به عنوان بخشی از برنامه این شرکت برای تاکید بیشتر روی خدمات تجاری اصلی خود در هند اتخاذ شده و به موجب آن، اپلیکیشن‌های Mi Pay و Mi Credit از استور گوگل پلی و استور اپلیکیشن اختصاصی شیائومی در هند حذف شده‌اند.
 
Mi Pay که سال 2019 در هند راه‌اندازی شده بود، بیش از 20 میلیون کاربر در این کشور دارد. با این حال، برنامه پرداخت دیگر در بین برنامه‌های UPI شناخته شده توسط NPCI، سازمانی که سرویس پرداخت‌های UPI و خدمات را در کشور تسهیل می‌کند، فهرست نشده است. در ادامه شیائومی اپلیکیشن Mi Credit را معرفی کرد که به مشتریان بین 70 تا 1400 دلار با نرخ بهره نسبتا کم وام می‌داد.
 
سخنگوی شیائومی در این رابطه گفت:
 
«به عنوان بخشی از فعالیت ارزیابی استراتژیک سالانه و به عنوان پاسخی برای تمرکز بیشتر روی خدمات اصلی کسب‌و‌کارمان، خدمات مالی Mi را در مارس 2022 تعطیل کردیم. در یک بازه زمانی کوتاه 4 ساله، توانستیم هزاران مشتری را به یکدیگر متصل کرده و از آن‌ها پشتیبانی کنیم. ما در طول این فرآیند با شرکای خود همکاری و از مصرف‌کنندگان خود حمایت می‌کنیم.»
 
در آگوست سال گذشته، «مانو جین»، رئیس وقت شیائومی هند به رسانه‌ها گفته بود که این شرکت قصد دارد از طریق اپلیکیشن‌های Mi Credit و Mi Pay به یکی از بزرگترین بازیگران فضای فین‌تک هند تبدیل شود. او گفت که این شرکت هند را بعد از چین، بزرگترین بازار Mi Credit می‌داند.
 
دلایل احتمالی تعطیلی خدمات مالی شیائومی در هند
هنوز به طور دقیق مشخص نیست که شیائومی به چه دلیلی ارائه خدمات مالی را در این کشور متوقف کرده است، اما این اقدام زمانی انجام شده که بانک مرکزی هند قوانین سختگیرانه‌ای را در مورد وام‌دهی در هند پیشنهاد کرده است.
 
همچنین در اوایل سال جاری میلادی، آژانس فدرال جرایم مالی هند، دارایی‌های شیائومی به ارزش 676 میلیون دلار را به اتهام انجام حواله‌های غیرقانونی از طریق پرداخت حق امتیاز به نهادهای خارجی مسدود کرد. با این حال، شیائومی هرگونه تخلف در این زمینه را رد کرد و گفت که این اقدام عملا فعالیت‌های آن را در بازار کلیدی هند متوقف کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.