باندپهن

باندپهن ثابت

August 6, 2023
9:57 یکشنبه، 15ام مردادماه 1402
کد خبر: 148209

بیدخام: حق اشتراک مشترکان تلفن ثابت بر اساس مصوبه مجمع عمومی مخابرات حذف شده است

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران درباره جزئیات حذف حق اشتراک مشترکان تلفن ثابت اظهار کرد: طبق مصوبه مجمع عمومی ۱۴۰۱ شرکت مخابرات ایران مقرر شد حق الاشتراک مشترکین تلفن ثابت که مبلغ آن بین ۷۰۰ تومان تا دو هزار تومان بود، دیگر از مشترکین اخذ نشده و این موضوع از خردادماه سال جاری، در سراسرکشور اجرایی شده است.
 
 
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، به دنبال انتشار خبر توقف حق اشتراک هر تلفن ثابت مشغول به کار و حذف این مبلغ از قبوض مشترکان از سوی دیوان محاسبات کشور ، محمدرضا بیدخام درباره جزئیات این موضوع اظهار کرد: طبق مصوبه مجمع عمومی ۱۴۰۱ شرکت مخابرات ایران مقرر شد حق اشتراک مشترکین تلفن ثابت که مبلغ آن بین ۷۰۰ تا دو هزار تومان با توجه به موقعیت مشترکین کشور متفاوت بود، دیگر از مشترکین اخذ نشود و این کار در حال حاضر انجام شده و دیگر از مشتریان، حق الاشتراک دریافت نمی شود.
 
وی افزود: در خصوص حق اشتراک دریافتی از سال ۱۳۹۸، درحال بررسی کارشناسی و حقوقی موضوع هستیم، اما طبق مصوبه مجمع عمومی ۱۴۰۱ مخابرات دریافت حق الاشتراک مشترکین تلفن ثابت از ابتدای خردادماه قطع شده است.
 
وی یادآورشد: این اتفاق از خرداد ماه سال جاری اجرایی شد اما تصمیمش پیش از اعلام نظر دیوان محاسبات در مجمع منتهی به اسفند گذشتۀ مخابرات گرفته شده بود.
 
بیدخام تصریح کرد: در مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت مخابرات ایران، موضوع «اتخاذ تصمیم در خصوص عدم اخذ هزینه حق الاشتراک» (کان لم یکن شدن مفاد مصوبه مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده ۳۱/ ۰۳/ ۱۳۹۹ صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران) به رای مجمع گذاشته و لغو دریافت حق اشتراک از اول خردادماه ۱۴۰۲ به تصویب مجمع عمومی رسید.
 
وی افزود: مصوبه حداقل کارکرد بر اساس ابلاغ مصوبه ۳۳۸ کمیسیون تنظیم مقررات و اجرایی شدن مصوبه شماره ۴۶۶ شورای رقابت ، به شرکت مخابرات ایران از سوی ستاد تنظیم بازار به صورت رسمی ابلاغ و اجرایی شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.