براساس مطالعات جهانی؛ رضایت مصرف کنندگان از خدمات آنلاین نمایش فیلم در حال کاهش است
ICTna.ir – بر اساس تجزیه و تحلیل ISI Evercore از نظرسنجی اخیر HundredX، روند رضایت مشتری از زمان همه گیری کرونا در سال 2021 کاهش یافته است. با این حال، رضایت در میان MVPD های مجازی و سرویس های پخش FAST در حال افزایش است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رضایت مصرف کننده برای سرویس های استریم یک مفهوم مختلط است. در حالی که رضایت کلی مصرفکننده از پخش ویدئو در سالهای اخیر کاهش یافته است، یک جفت زیرمجموعه – توزیعکنندگان برنامهنویسی ویدیوی چند کاناله مجازی (vMVPDs) و سرویسهای پخش جریانی تلویزیونی رایگان با پشتیبانی تبلیغات (FAST) – شاهد افزایش رضایت بودهاند.
بر اساس تجزیه و تحلیل ISI Evercore از نظرسنجی ماهانه اخیر HundredX که بین دهها سرویس استریم انجام شده است، رضایت از پخش به طور پیوسته از زمان همه گیری کووید19 در سال 2021 کاهش یافته است، زمانی که مجموع امتیاز خالص پروموتور ماهانه جریان (NPS) 38 بود و حالا در پایان 2023 به عدد 28 رسیده است.
vMVPD ها شاهد افزایش تدریجی NPS بوده اند، در حالی که FAST در ماه های اخیر از افزایش شدیدی برخوردار بوده است.
تحلیلگران ISI Evercore در این مطالعه خاطرنشان کردند: با توجه به تقاضای مشتری برای محتوای اصلی جدید، تنوع و قیمتهای پایین، استریم یک تجارت چالش برانگیز برای ایجاد رضایت مشتری است و به لطف کاهش امتیاز خالص وفاداری در صنعت پخش گسترده، “بیشتر مشتریان انتظار دارند سرویس دهنده خود را در دوازده ماه آینده تغییر دهند.”
برای پخش عمومی/سنتی، سهولت استفاده و قیمت همان چیزی است که بیشتر مصرف کنندگان (حدود دو سوم پاسخ دهندگان نظرسنجی) بیشتر به آن اهمیت می دهند. در میان 11 سرویس جداگانه تحت پوشش این مطالعه، نتفلیکس، دیسکاوری+ و دیزنی پلاس از نظر سهولت استفاده پیشتاز بودند و Paramount+، Apple TV+ و ESPN+ در انتهای دسته قرار داشتند. Peacock، Discovery+ و Paramount+ از NBCU پیشتازان قیمت بودند و Disney+، Max و Netflix در پایینترین نقطه قرار داشتند.
محتوای اصلی سومین دسته مهم برای پخش عمومی بود. اپل تیوی پلاس، نتفلیکس و دیسکاوری پلاس با ESPN+، Hulu و Peacock که سه جایگاه انتهایی را نشان میدهند، در زمینه محتوای اصلی پیشتاز بودند.
سهولت استفاده همچنین مهمترین مقوله برای vMVPDها بود، با دو سوم پاسخ دهندگان گفتند که این چیزی است که بیشتر به آن اهمیت می دهند. این دسته شامل فیلو، YouTube TV، DirecTV Now، Sling TV و Fubo بود. فیلو و YouTube TV با توجه به سهولت استفاده پیشتاز بودند و پس از آن DirecTV Now، Sling TV و Fubo قرار گرفتند. تلویزیون فیلو و اسلینگ در قیمتهای دریافتی پیشتاز بودند و پس از آن YouTube TV، Fubo و DirecTV Now قرار گرفتند.
در یک رده FAST که Tubi، The Roku Channel و Pluto TV را پوشش میدهد، سهولت استفاده و تنوع بالاترین محرکهای مصرفکننده بودند – سهچهارم بیشتر به سهولت استفاده اهمیت میدادند و دو سوم به تنوع بیشتر اهمیت میدادند.
Tubi از نظر سهولت استفاده در دسته FAST در صدر قرار گرفت و پس از آن Pluto TV و The Roku Channel قرار گرفتند. توبی همچنین در رده بندی تنوع، که توسط Pluto TV و The Roku Channel دنبال می شود، رهبری شد.