خبر اول

خدمات ابری و مجازی‌سازی

فناوری اطلاعات

February 8, 2025
11:00 شنبه، 20ام بهمنماه 1403
کد خبر: 184758

سرویس‌های ابر دراک از ۳۰ بهمن متوقف می‌شود

منبع: پیوست

سرویس‌های ابردراک از تاریخ ۳۰ بهمن به دلیل مشکلات و محدودیت‌های مالی قطع خواهد شد. ابر دراک با صدور بیانیه‌ای که به امضای مدیرعامل این شرکت رسیده اعلام کرد: «در راستای این تصمیم کلیه سرویس‌های ابر دراک ظرف ۱۰ روز آینده قطع خواهد شد و ابردراک متعهد شده است در کوتاه‌ترین زمان ممکن داده‌های کاربران را به صورت ایمن و کامل بازگرداند.»

سینا سلطانی مدیرعامل ابردراک در این بیانیه دلیل این تصمیم را اختلاف نظرهای بنیادین با سهامداران این شرکت عنوان کرد. طبق آنچه در این بیانیه آمده است: «در ماه‌های اخیر با توجه به مشکلات و اختلاف نظرهای بنیادین بین سهامداران شرکت، توافقی برای حل چالش‌های مالی شرکت صورت نپذیرفت و با توجه به عدم توانایی در ادامه سرویس‌دهی در سطح کیفی مطلوب همیشگی، تصمیم به توقف سرویس دهی گرفته شد که از این بابت متاسفم و مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرم.»

در این بیانیه آمده است: «در نهایت تاسف ناچار به توقف سرویس‌های ابر دراک از تاریخ ۳۰ بهمن هستیم. این تصمیم با وجود تمام تلاش‌ها برای یافتن راه‌حل‌های جایگزین جهت جلوگیری از قطع سرویس‌ها، به دلیل مشکلات و محدودیت‌های مالی گرفته شده است.»

سلطانی در ادامه ابراز امیدواری کرده است که با ترکیب سهامداری جدید امکان از سرگیری سرویس‌دهی فراهم شود، او در این باره توضیح داده است: به خوبی آگاهم که این تصمیم تاثیر مستقیمی بر کسب و کار مشتریان و کارکنان ابر دراک خواهد گذاشت و از این بابت صمیمانه عذرخواهی میکنم. امیدوارم با ترکیب جدید سهامداری، مشکلات به زودی مرتفع شده و امکان از سرگیری سرویس‌دهی فراهم شود.

مدیرعامل ابر دراک در پایان بیانیه از اعضای تیم، مشتریان و تامین کنندگانی که در ۵ سال سرویس دهی ابر دراک و به ویژه در ماه‌های اخیر با وجود چالش‌های متعدد در کنار آنها بوده‌اند سپاسگزاری کرده و از آنها خواسته جهت هرگونه سوال، پیشنهاد و پیگیری مشکلات با ایمیل sina@derak.cloud در ارتباط باشند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.