وودافون موظف به بازپرداخت نزدیک به یک میلیون یورو از هزینههای رومینگ به مشتریان شد
ICTna.ir – رگولاتوری به وودافون ایرلند دستور داده است که مبلغ ۸۹۴هزار یورو را که به عنوان هزینه رومینگ به طور ناعادلانه دریافت شده بود، به ۲۰هزار مشتری بازگرداند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تحقیقات انجام شده توسط ComReg، رگولاتور مخابراتی ایرلند، که گمان میکرد این شرکت مخابراتی تعهدات خود را در رابطه با رومینگ و به ویژه مقررات اتحادیه اروپا 2022/612 (“مقررات رومینگ 2022”) نقض کرده است، نشان داد که وودافون بدون هیچ توضیحی، هزینههای رومینگ را بیش از حد از مشتریان دریافت کرده است.
به نظر میرسد که اپراتور نتوانسته اطلاعات مورد نیاز مشتریان را طبق الزامات ماده ۱۴ آییننامه رومینگ ۲۰۲۲ ارائه دهد. به ما گفته شده است که این بخش به «مکانیسمهای شفافیت و حفاظت برای خدمات رومینگ داده خردهفروشی» اشاره دارد و ارائهدهندگان خدمات موظفند اطلاعات خاصی را در دسترس مشتریان خود قرار دهند.
این نهاد نظارتی اعلام کرد: «این شامل هزینه مربوط به هر واحد اضافی است که باید قبل از ادامه استفاده مشتری از سرویس رومینگ فراتر از محدودیتهای مالی پیشفرض (۵۰ و ۱۰۰ یورو) مصرف شود.»
کامرِگ میگوید مشتریان وودافون اعلانهایی دریافت کردهاند که این هزینهها را شامل نمیشود و تقریباً ۲۰،۰۰۰ مشتری را تحت تأثیر قرار میدهد.
ودافون مبلغ پرداختی به این مشتریان را بازپرداخت خواهد کرد و همچنین اطمینان حاصل خواهد کرد که این اعلانها زمانی که مشتریان به محدودیتهای مالی پیشفرض در هر دوره صورتحساب ماهانه برسند، برای آنها صادر میشود و هزینه هر واحد اضافی مصرف شده در حین رومینگ را نیز شامل میشود. این نهاد نظارتی اعلام کرد: «کمیسیون نظارت بر ارتباطات ودافون (ComReg) به نظارت بر رعایت تعهدات ودافون ادامه خواهد داد و در صورت لزوم، شکایات مصرفکنندگان را، چه در رابطه با مقررات رومینگ و چه موارد دیگر، بررسی خواهد کرد.»
