دولت الکترونیک

September 28, 2009
11:06 دوشنبه، 6ام مهرماه 1388
کد خبر: 23249

نخستین کنفرانس ملی دولت همراه برگزار می شود

نخستین کنفرانس ملی دولت همراه آذر ماه ۸۸ در شهر مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، آشنایی با جدیدترین یافته ها و نظریات علمی و تخصصی جهان، شناسایی ارائه دهندگان برتر و سازمان های موفق در ارائه و تولید خدمات محتوایی، ارائه راهکارهای راهبردی در بهره وری از خدمات محتوایی تلفن همراه و تبادل ارزنده ترین تجارب و آزموده های ایران و جهان در بکارگیری حداکثری قابلیت های تلفن همراه از اهداف این کنفرانس به شمار می رود.
همچنین تولید و بومی سازی خدمات محتوایی تلفن همراه، تبیین جایگاه خدمات مجازی به عنوان بستر نوآوری وشکوفایی در ارائه خدمات، معرفی فرصتهای جدید شغلی در حوزه خدمات مجازی، توسعه و ترویج دانش “راهبردهای الکترونیک” و کسب مهارت های کاربردی آن، ایجاد و تشکیل بنیاد و انجمن ایرانی “راهبردهای الکترونیک” ، معرفی خدمات تعاملی و ارائه طرح های موفق اجرایی، نقش قوانین و مقررات در تحقق دولت همراه، دولت همراه در چشم انداز بیست ساله نظام و برنامه پنجم توسعه، جایگاه اصل ۴۴ قانون اساسی در اقتصاد دولت همراه و امکان سنجی توسعه و گسترش طراحی بومی، عملکرد، تحلیل و کاربردهای عملی و بهینه سازی سیستمهای ارتباطات سیار از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس به شمار می رود.
بنابر این گزارش، ارائه خدمات غیرصوتی و محتوایی، تراکنش های سیار، مدیریت سیار، ارتباطات سیار، مقایسه و مزایای دولت الکترونیک و دولت موبایل، سیستم عامل های تلفن همراه و ابزارهای سیار و امنیت اطلاعات سیار، آموزش و فرهنگ سازی همگانی و مهندسی مجدد فرآیند خدمات مجازی، چالش های قانونی و قضایی و ساختاری در بکارگیری خدمات محتوایی، تولید محتوا و بومی سازی خدمات واطلاعات تلفن همراه، روان شناسی و پایش بهبود تعاملات انسانی در ارتباطات تلفن همراه، استاندارد و زیرساخت های ارتباطی لازم جهت توسعه راهبردهای الکترونیکی، نرم افزارهای کاربردی در گوشی های تلفن همراه و  نقش ارائه دهندگان سرویس و محتوا در اصلاح الگوی مصرف نیز محورهای نخستین کنفرانس ملی دولت همراه خواهند بود.
کنفرانس ملی دولت همراه با مشارکت و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت های مادر تخصصی، شرکت های مخابرات استانی، پارک علمی فناوری وزارت علوم و انجمن ها و قطب های علمی مخابراتی و کارخانجات مخابراتی و صنایع راه دور برگزار خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.