تغییرات مدیریتی در شرکت زیرساخت با مهاجرت مدیر ارشد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به این شرکت ادامه پیدا کرد.
پس از آنکه محمد جواد آذری جهرمی ، مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت مدیران کل عملیات دیتا، کنترل شبکه، منابع انسانی، نوسازی و تحول اداری شرکت ارتباطات زیرساخت را تغییر داد، معاون طرح، توسعه و فناوری های نوین و مدیر کل مهندسی عملیات شبکه دیتای زیرساخت را نیز منصوب کرد تا تغییرات در این شرکت به 8 برسد.
جهرمی با 34 سال سن به جای محمود خسروی به عنوان یکی از قدیمی ترین و با ثبات ترین چهره های فناوری اطلاعات کشور، منصوب شد و همه منتظر بودند ببینند تغییر در زیرساخت به دست او چگونه اتفاق می افتد.بر این اساس علیرضا اصغریان، مدیر کل سابق نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، جایگزین محمدرضا نوروزی، مدیرکل عملیات شبکه دیتا شد. سهراب آغ بیات، مدیر کل سابق امور مشتریان و واگذاری مدارات هم جایگزین حسین معدنی پور، مدیر کل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوییچ شد. مجید میرزایی، معاون سابق اداره کل امور مشتریان و واگذاری مدارات به سمت مدیر کل ارتقا و جایگزین سهراب آغ بیات در اداره کل امور مشتریان و واگذاری مدارات شد.
براساس این گزارش احمد نظرپور، مدیر کل سابق مهندسی شبکه و هماهنگی تعمیرات جایگزین بهادر ایرانی، مدیر کل هماهنگی امور استان ها شد. مجید شهبازی، مدیر کل سابق امور اداری و توسعه منابع انسانی جایگزین محمدرضا زارع، مدیر کل فناوری اطلاعات و تحول اداری شد و محمدی ستا، معاون سابق اداره کل امور اداری و توسعه منابع انسانی به جای مجید شهبازی، مدیر کل امور اداری و منابع انسانی نشست.در آخرین تغییرات نیز روز دوشنبه سیروس موثقی، معاون نظارت راهبردی و برنامه ریزی شرکت ارتباطات زیرساخت شد.
اما مهم ترین این تغییر و تحولات، انتصاب لطف الله سبوحی، قائم مقام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به سمت معاون طرح و توسعه و فناوری های نوین زیرساخت به جانشینی محمدعلی آریانیان شد. جهرمی سابقه 6 سال فعالیت در تنظیم مقررات را دارد و پیش بینی می شد از نیروهای این سازمان استفاده کند.
وعده های خوشایند
اما ظاهرا مدیر عامل زیرساخت ایده های زیادی در مدت اندک باقی مانده تا پایان کار دولت دارد.
وی پس از تغییرات گسترده در بدنه مدیریتی شرکت زیرساخت خطاب به مدیران جدید گفت: شرکت زیرساخت به سمت مشتری مداری حرکت می کند و برای جلب رضایت مشتریان باید از قالب انحصار خارج و وارد عرصه رقابت شویم.آذری افزود: درست است که حاکمیتی هستیم اما باید سراغ مشتری برویم و علاوه بر پاسخ گویی به مشکلات، رضایت شان را جلب و از آنان قدردانی کنیم.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: انتظار دارم SLA (توافقنامه سطح خدمات) با مشتریان داشته باشیم و کیفیت خدمات مان را بالا ببریم حتی جریمه هم برای کیفیت نامطلوب بپردازیم.مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: باید تحول را از خودمان شروع کنیم و خود را پاسخ گو به اپراتورها بدانیم تا آنها نیز به مردم و کاربر نهایی پاسخ گو باشند.جهرمی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی و شبکه ملی اطلاعات با جوابگو بودن تحقق خواهد یافت و امروز انتظارات از شرکت ارتباطات زیرساخت بالاست و تکلیفی که بر عهده ما گذاشته شده است، بسیار سنگین است.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان رشد چشمگیر پهنای باند دیتا گفت: در سال 88 پهنای باند 13 گیگ با سه میلیون کاربر بود که خرداد 92 به چهار و نیم میلیون مشترک با 72 گیگ رسید و این نشان می دهد زیرساخت رشدی را با توجه به بازار تجربه کرده است، اما یکباره در سال 92 با جهش در شمار کاربران این آمار به 34 میلیون کاربر پهن باند در کشور رسید که فشار مضاعفی به زیرساخت وارد کرد.