اینترنت و شبکه

بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 19, 2013
12:08 سه شنبه، 1ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53417

استاندار خوزستان: دیتاسنتر خالی ارزش ندارد/نماینده ولی فقیه در خوزستان: دیتاسنتر ملی اطلاعات کشور را از دسترس خارجی‌ها مصون می‌دارد

 

استاندار خورستان گفت: مسئولان با تسهیل امور، شرایط را گونه‌ای مهیا کنند که شرکت‌ها بتوانند به دیتاسنتر وصل شوند و ارتباطات سریع داخل استانی برقرار شود؛ اگر مرکز داده وجود داشته اما داده‌ای در آن نباشد، ارزش ندارد.
 
به گزارش FarsNews اولین مرکز داده استانی امروز در استان خوزستان راه‌اندازی شد.
 
در مراسم افتتاح این دیتاسنتر استاندار خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان در حمل و نقل و کشاورزی استان مقام اول کشور و در صنعت، جایگاه سوم را در اختیار دارد.
 
حجازی گفت: گردش مالی بانک‌ها در استان خوزستان، سالانه 12 هزار میلیارد تومان و گردش منابع جاری شرکت‌ها، سالانه 6 هزار میلیارد تومان است.
 
وی ‌تأکید کرد: در اوایل کار، باید شرایط برای اتصال شرکت‌ها و مجموعه‌ها‌ به مرکز داده تسهیل شود.
 
حجازی گفت: اگر مرکز داده باشد، اما داده‌ای در آن نباشد، مرکز داده ارزشی نخواهد داشت بنابراین در اوایل کار، مسئولان نباید سخت‌گیری کنند تا شرکت‌ها بتوانند به مرکز داده وصل شوند و اطلاعات خود را در آنجا نگهداری کنند و به اشتراک بگذارند.
 
حجازی ادامه داد: تسهیل شرایط برای برقراری سریع ارتباطات با این شرایط، ضروری است.
 
استاندار خوزستان گفت: یک مثال ساده، از کاربرد مرکز داده ملی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات، ثبت مدارک شخصی است.
 
وی ادامه داد: امروز یک فرد باید تعداد زیادی کپی از مدارک شناسایی خود در خانه داشته باشد تا هر اداره‌ای که نیاز بود ارائه کند، اما با یکپارچه شدن اطلاعات و تجمیع اطلاعات، مدارکی که در یک اداره ارائه می‌شود، در همه ادارات قابل استفاده خواهد بود و این یک مثال کاربردی از فواید به اشتراک‌گذاری اطلاعات است که از اهداف راه‌اندازی مراکز داده استانی است.
 
وی ‌با اشاره به تأثیر تحریم‌ها در خودکفایی کشور، گفت: قبلاً هر چه می‌خواستیم با پول می‌خریدم، اما امروز تحریم‌ها کمک کرد که بتوانیم روی پای خود بایستیم و به فکر ‌خودکفایی افتادیم که در نتیجه این تفکر جدید، امروز بسیاری از پروژه‌هایی که قبلاً احساس نیاز نمی‌شد را در کشور، خود انجام داده‌ایم.
 
نماینده ولی فقیه در خوزستان:
مراکز داده ملی، اطلاعات کشور را از دسترس خارجی‌ها مصون می‌دارد
 
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: امروز پس از گذشت ۳۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، با راه‌اندازی اولین مرکز داده استانی، نخستین گام‌ برای مصون ماندن اطلاعات کشور از دسترس خارجی‌ها برداشته شده است.
 
به گزارش FarsNews، حجت‌الاسلام موسوی جزایری در مراسم افتتاح نخستین مرکز داده استانی کشور اظهار داشت: زمانی که اطلاعات کشور از طریق اینترنت به دست خارجی‌ها می‌رسد، دشمن می‌تواند با سوءاستفاده از آن اطلاعات بر ضد کشور برنامه‌ریزی کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: نباید اینطور باشد که اطلاعات کشور و مردم اول به دست خارجی‌ها برسد و بعد به دست خودمان.
 
وی گفت: مصون ماندن اطلاعات ملت و کشور، امروز و پس از گذشت بیش از 30 سال از انقلاب اسلامی ایران فراهم شده است.
 
وی گفت: مسئولان نظام و مقام معظم رهبری، همواره بر لزوم مصون ماندن اطلاعات ملت و کشور از دسترس خارجی‌ها و محرمانه نگه داشتن اطلاعات داخلی تأکید داشتند.
 
حجت‌الاسلام موسوی جزایری ادامه داد: بنابراین، این کار امروز با ایجاد مرکز داده استانی، اطلاعات در داخل استان منتقل می‌شود و نیاز به خروج اطلاعات از کشور نیست، کار بسیار بزرگ و حیاتی بوده است.
 
وی همچنین یادآور شد: علاوه براین، اکنون که این امکان فراهم شده، باید راه‌های نفوذ به این مراکز و مجموعه‌ها بسته شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.