امنیت

امینت

تلفن همراه

September 28, 2014
8:27 یکشنبه، 6ام مهرماه 1393
کد خبر: 64629

وزیر ارتباطات: دلیلی ندارد وایبر بعنوان اتوماسیون اداری استفاده شود/برنامه‌ای برای رفع فیلتر فیس بوک نداریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که استفاده وزرای دولت از فیس‌بوک منعی دارد یا نه، تصریح کرد: در این خصوص باید از خود وزرا سوال کنید چراکه من از فیس‌بوک استفاده نمی‌کنم.
 
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با راه‌دانا، در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده برخی ادارات از نرم افزار وایبر به عنوان اتوماسیون اداری، اظهار داشت: بنده هم این موضوع را شنیدم و باید بگویم که این اقدام به هیچ وجه درست نیست.
 
وی افزود: در حال حاضر این موضوع در حد شنیده‌ها است و گزارش رسمی در این باره نداریم.
 
وزیر ارتباطات ادامه داد: به طور کلی این اقدام غلط است و اگر هم در مورد آن گزارشی داشته باشم حتما در دولت مطرح خواهم کرد.
 
واعظی تاکید کرد:‌ هیچ دلیلی وجود ندارد که از وایبر به عنوان اتوماسیون اداری استفاده شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت برنامه‌ای برای رفع فیلتر فیس بوک دارد، گفت: من در این رابطه چیزی نشنیدم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که استفاده وزرای دولت از فیس‌بوک منعی دارد یا نه، تصریح کرد: در این خصوص باید از خود وزرا سوال کنید چراکه من از فیس بوک استفاده نمی‌کنم.
 
واعظی در پاسخ به این سوال که شما استفاده از چه نرم افزاری را به هموطنان توصیه می‌کنید، خاطرنشان کرد:‌ من خودم از شبکه‌های داخلی استفاده می‌کنم. بنده در کلوپ، تبیان، و دو شبکه دیگر عضو هستم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.