تلفن همراه

گوشی

February 18, 2015
20:09 چهارشنبه، 29ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67604

هیـولای شیـک پـوش در بـرابـر غـول مـندرس

اگر گذرتان به خیابان جمهوری افتاده باشد، حتما ساختمانی با نمای شیک در کنار پل حافظ و در جوار بازار موبایل علاءالدین نظرتان را جلب کرده است.
 
 
مدیران علاءالدین خود را حاکم بی‌چون و چرای بازار موبایل تهران می‌دانند، اما ظاهرا پایه‌های این حکومت لرزان شده؛ چرا که «چارسو» هم ادعا و هم هوس سروری در بازار موبایل دارد، آن هم درست زمانی که علاءالدین با مشکلات ساخت و ساز و تخریب و شهرداری و شورای شهر دست و پنجه نرم می‌کند.
به این ترتیب بر آن شدیم تا پیش از افتتاح رسمی و جای‌گیری نمایندگان رسمی شرکت‌ها و مستقر شدن فروشندگان سری به چارسو بزنیم.
 ساختمان عظیم 
دو ساختمان علاءالدین و چارسو دقیقا دو سوی پل حافظ را احاطه کرده‌اند؛ یکی که سال‌ها عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید و فروش گوشی را داشته و دیگری مرکز خرید نوپایی که همه به آینده‌اش امیدوارند. 
از ورودی خیابان جمهوری وارد پاساژ چارسو شدیم. فروشگاه‌هایی بزرگ و عظیم که هر کدام به یکی از نمایندگی رسمی موبایل اختصاص یافته است، ال‌جی، سامسونگ، هوواوی، مایکروتل و حتی وقایع گستر فارس هر کدام فروشگاهی وسیع را به خود اختصاص داده‌اند. 
ظاهرا غیر از شرکت ال‌جی که علاوه بر موبایل همه محصولاتش حتی لوازم خانگی را نیز در فروشگاه‌ش ارایه کرده، بقیه روی گوشی‌های موبایل متمرکز شده‌اند.
هنوز اکثر فروشگاه‌ها در حال غرفه‌چینی هستند و احتمالا افتتاح رسمی فروشگاه‌ها تا ماه آینده طول می‌کشد.
 تمرکز روی گوشی‌های موبایل
پاساژ خلوت بود، اما هیاهوی فروشندگان برای غرفه‌چینی و رفت و آمد در طبقات، توجه‌مان را جلب کرد که به طبقات بالا سری بزنیم.
در هر طبقه شاید ۵ یا ۶ فروشگاه کار خود را آغاز کرده‌اند که عمده کارشان گوشی و لوازم‌ جانبی است. با توجه به اینکه این مرکز خرید تازه تاسیس است کمتر خریداری را به خود جلب می‌کند، از این رو چشم فروشندگان هر عابری را دنبال می‌کند شاید به فروشگاه آنها وارد شده و در صدد خرید برآیند.
از این موضوع استفاده کردیم و با فروشندگان به گفت‌وگو پرداختیم. وقتی درباره تمرکز اصلی پاساژ روی موبایل پرسیدیم پاسخ‌شان مثبت بود. آنها می‌گویند قبلا قرار بود غیر از موبایل، لپ‌تاپ و لوازم صوتی و تصویری هم در این پاساژ به فروش برسد، اما بعد با اتفاقاتی که در علاءالدین افتاد و موضوع تخریب طبقه هفتم مطرح شد، بیشتر فروشگاه‌های چارسو به موبایل اختصاص یافت.
 عمده‌فروشی در چارسو
وقتی مرکز خریدی با این عظمت در کنار علاءالدین قرار گیرد و عمده فعالیت‌اش را روی موبایل قرار دهد، پس لازم است مستقل باشد. بنابراین سوالی ذهن‌مان را مشغول کرد، قرار‌گیری عمده‌فروشان در چارسو برای وابسته نبودن به علاءالدین است. فروشندگان مستقر در چارسو می‌گویند که قرار است طبقه چهارم چارسو به عمده‌فروشان موبایل و لوازم جانبی گوشی اختصاص پیدا ‌کند.
 قیمت منطقی‌ 
حالا درباره قیمت فروشگاه‌ها سوال می‌کنم. چون پیشتر درباره اجاره بهای فروشگاه‌های علاءالدین شنیده‌ام وقتی درباره قیمت فروشگاه‌ها و اجاره مغازه‌های چارسو می‌شنویم، کمی عجیب به نظرمی‌رسد. در پاساژی به این عظمت با فروشگاه‌های بزرگ، محیط مناسب و شیک، پله‌برقی، آسانسور، وجود رستوران‌ و فوت‌کورت، سالن‌های سینما و پارکینگی با ظرفیت دو هزار اتومبیل، قیمت فروشگا‌ه‌ها بسیار منطقی‌تر از علاءالدین است؛ بنابراین کشیده‌ شدن فروشندگان متضرر علاءالدین در این مرکز خرید خیلی دور از ذهن نیست.
 مهاجرت به چارسو
بیشتر که با فروشندگان گفت‌وگو می‌کنیم دست‌مان می‌آید که این‌ها همان فروشندگان متضرر علاءالدین هستند که به دلیل مشکلات بی‌شمار به سوی چارسو روانه‌ شده‌اند. همه فروشندگان مستقر در چارسو از جای گرفتن در این مرکز خرید با وجود خلوت بودن پاساژ راضی هستند و معتقدند که چارسو به سرعت رشد می‌کند و مملو از مشتری 
خواهد شد.
اما سوال اینجاست که آیا این پاساژ هم شعبه دیگری از علاءالدین است و بعدها همه اتفاقاتی که هم اکنون در علاءالدین می‌افتد، به چارسو هم کشیده می‌شود. همه مشکلات علاءالدین، مشتریان ناراضی، خلاف‌های ریز و درشت فروشندگان، فروش گوشی‌های دست دوم به جای نو و هزاران خلاف ریز و درشت دیگر دامان چارسو را خواهد گرفت؟ ! این موضوع را قطعا زمان مشخص می‌کند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.