سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

April 25, 2015
16:27 شنبه، 5ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69360

بازار میان‌افزارها و زیرساخت‌های اپلیکیشن به مرز ۲۴ میلیارد دلار نزدیک شد

شرکت گارتنر از رشد ۵.۷ درصدی بازار نرم‌افزارهای کسب و کار در سال ۲۰۱۴ خبر داده است و گفته است بازار میان‌افزارها و زیرساخت‌های اپلیکیشن نیز به ۲۳.۸ میلیارد دلار رسیده است.شرکت پژوهشی گارتنر در گزارش جدیدی به بررسی بازار میان‌افزارها و زیرساخت‌های لازم برای اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی پرداخته و اعلام کرده است بازار این محصولات در سال ۲۰۱۴ با ۸.۸ درصد به ۲۳.۸ میلیارد دلار رسیده است. این شرکت همچنین اعلام کرده است بازار کل نرم‌افزارهای کسب و کار نیز از ۴۰۵.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ به ۴۲۸.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ رسیده است که این افزایش به معنای رشد ۵.۷ درصدی درآمدهای عرضه‌کنندگان نرم‌افزارهای کسب و کار است.
بر اساس برآوردهای گارتنر، در سال ۲۰۱۴ بخش عمده بازار میان‌افزارها و زیرساخت‌های اپلیکیشن (AIM) در اختیار شرکت‌های IBM، اوراکل، مایکروسافت، سیلزفورس و سافت ویر ای جی (Software AG) بوده است. این پنج شرکت در مجموع بیش از ۵۳ درصد از کل درآمدهای این بازار را به خود اختصاص داده‌اند و سهم بقیه شرکت‌ها در مجموع کمتر از ۴۷ درصد کل بازار بوده است. در این میان شرکت IBM که لقب برترین عرضه‌کننده این بازار را از آن خود کرده است صاحب ۲۹.۱ درصد از کل درآمدها است.
فابریزیو بسیکوتی، یکی از مدیران پژوهشی گارتنر درباره روند حاکم بر بازار میان‌افزارها و زیرساخت‌های اپلیکیشن گفته است: بزرگ‌ترین فروشندگان میان‌افزارها و زیرساخت‌های اپلیکیشن از سوی عرضه‌کنندگانی مثل سیلزفورس و SAP به چالش طلبیده شده‌اند. از طرف دیگر، به موازات اینکه ارزش فعالیت‌های مرتبط با فناوری پردازش ابری در این حوزه روز به روز آشکارتر می‌شود، بسیاری از عرضه‌کنندگان PaaS (عرضه پلت‌فرم در قالب خدمات)، از جمله گوگل، اینفورماتیکا، Engine و غیره موانع جدیدی بر سر راه بازیگران قدیمی‌تر این بازار ایجاد می‌کنند.
گزارش گارتنر همچنین نشان می‌دهد شرکت سیلزفورس در سال ۲۰۱۴ بهترین عملکرد در این حوزه را داشته است، چرا که توانسته است با یک نرخ رشد ۵۵ درصدی حرکت کند و سهم خود از این بازار از ۴۷۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳ را به ۷۴۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ برساند و رتبه چهارم را از آن خود کند.
فابریزیو بیسکوتی در مورد اهمیت بازار این محصولات گفته است: نقش میان‌افزارها و زیرساخت‌های اپلیکیشن به عنوان یکی از عوامل توانمندساز در حوزه معماری خدمات-محور تثبیت شده است. این محصولات رفته‌رفته به یکی از فناوری‌های بنیادین در حوزه‌هایی از قبیل داده‌های کلان، تحلیل‌گرها، پردازش ابری و غیره تبدیل می‌شود. وی همچنین گفته است: این محصولات به یکی از نیازهای اساسی کسب و کارهایی تبدیل می‌شود که قصد استفاده از فناوری اینترنت اشیا را دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.