تلفن همراه

گوشی

June 17, 2015
18:26 چهارشنبه، 27ام خردادماه 1394
کد خبر: 71152

G4؛ جدیدترین پرچم‌دار ال‌جی وارد ایران شد

ال‌جی همگان را به دیدن و احساس کردن این مهم دعوت می‌کند که تا چه حد گوشی هوشمند می‌تواند خارق‌العاده باشد
 
شرکت ال‌جی الکترونیکس (LG) امروز از گوشی تلفن همراه هوشمند LG G4 که همگان بی‌صبرانه به انتظارش نشسته بودند در تهران طی مراسمی باشکوه رونمایی کرد. تقریباً صدها میهمان از اقصا نقاط ایران برای تماشای LG G4 جانشین شایسته G3 که تمامی انتظارات در مورد کسب جوائز صنعتی و فروش را برآورده کرده بود جمع شده بودند.
 
در این مراسم که روز سه‌شنبه در بازار چهارسو برگزار شد آقایان کِوین چا، پرزیدنت منطقه خاورمیانه-آفریقا شرکت ال جی و کریس جانگ، مدیر عامل شرکت ال‌جی در ایران حضور داشتند. همچنین در این مراسم خبر از آغاز جشنواره بزرگ عکاسی مرتبط با این گوشی شگفت‌انگیز داده شد. جشنواره بزرگ عکاسی G4 رویدادی مهم از تلفیق هنر و فناوریست. این جشنواره در 5 مرحله برگزار می‌شود و به کلیه شرکت کنندگان آن جایزه‌ای ویژه‌ای اهدا خواهد شد. افزون بر این، به برندگان نهایی این جشنواره که توسط داوران معتبر و سرشناس این حوزه انتخاب می‌شوند جوایز نفیسی اهداء می‌شود.
 
با گوشی G4، شرکت ال‌جی بر روی انتقال حس زیبایی خوشایند، تجربه بصری عالی، کاربری انسان‌محور و دوربینی خارق العاده تمرکز کرده است. دوربین G4 دارای دریچه دیافراگم F1.8 است که باعث می‌شود نسبت به G3 تا 80 درصد نور بیشتر به حسگر برسد. ماژول دوربین نوآورانه با نمایشگر IPS Quantum همراه شده است تا از همه لحاظ از نمایشگر خلاقانه Quad HD که در G3 ارائه شده بود بهتر گردد. LG G4 احساسات انسانی را مجسم کرده است که به وضوح در طراحی خارجی Slim Arc و رابط کاربری گرافیکی آن پیداست.
 
کریس جانگ، مدیر عامل شرکت ال‌جی در ایران می‌گوید: "ما با تعهدمان زندگی می‌کنیم. تعهدی بر خلاقیت برای زندگی بهتر با گوشی همراه هوشمند ممتازی که با تجربه کاربری متوازن می‌تواند با بهترین‌ها رقابت کند. ما می‌خواهیم به مصرف‌کنندگان، دستگاه انسان ‌محور واقعی که برای انتقال قابلیت دنیای واقعی احساسات را با فناوری درآمیخته است هدیه کنیم. از دید طراحی دوربین، نمایشگر و UX این دستگاه شگفت‌انگیزترین گوشی هوشمندی بوده است که تا کنون تولید کرده‌ایم."
 
طراحی زیبا و خوشایند
ال‌جی به موادی که در جدیدترین پرچمدارش به کار رفته است توجه ویژه‌ای داشته است. گوشی تلفن همراه هوشمند G4 در شش رنگ زیبا از چرم طبیعی دست‌دوز ارائه شده است. فرآیند سنتی دباغی گیاهی استفاده شده برای تولید و رنگ چرم از مهارت استادکاران این زمینه بهره برده است. رنگ‌های چرم G4 از طیف گرم انتخاب شده‌اند که اصیل جلوه کنند. از همه مهمتر، چرم دباغی شده به روش گیاهی دوستدار محیط زیست بوده و به آسانی بازیافت می‌شود زیرا هیچ مواد شیمیایی در آن به کار نرفته است. برای کاور پشتی G4 حق انتخاب‌های دیگری نیز وجود دارد نظیر، سفید سرامیکی (Ceramic White) خالص با الگوهای سه‌بعدی، خاکستری متالیک (Metallic Gray) و طلایی درخشان (Shiny Gold).
 
ظرافت خوشایند G4 طرحی نو برای تغییر طراحی‌های تمام فلزی و صاف یکنواخت است که تبدیل به استانداردی برای صنعت شده است. مشخصه طراحی G4 همان Slim Arc است که در تمامی بدنه ادامه یافته است و با نمایشگری با پیچ و خم‌های ماهرانه تکمیل شده است. علاوه بر زیبایی، طراحی Slim Arc در سقوط از مقابل، بیست درصد نسبت به گوشی‌های صاف دوام بیشتری دارد و هنگام در دست گرفتن احساس امنیت و راحتی بیشتری را منتقل می‌کند.
 
طراحی خارجی همچنین در رابط کاربری این گوشی تلفن همراه هوشمند نیز بازتاب یافته است که ساده و همراه با گرافیکی طبیعی است. در G4 رنگ آیکون‌ها شفافتر هستند و گوشه آیکون‌ها گرد است که جلوه‌ای از طراحی Slim Arc را نمایش می‌دهد. افزون بر این، ویجت Smart Notice به صورت خودکار بر اساس تصاویر انتخاب‌شده توسط کاربر تصویر پس‌زمینه را تغییر می‌دهد.
 
تجربه عکاسی شگفت‌انگیز
ال‌جی برای G4 دوربین 16 مگا پیکسلی را در نظر گرفته است که حتی تحت شرایط نورپردازی نامناسب هم عکس‌هایی بسیار زیبا می‌گیرد. این ماژول دوربین دریچه دیافراگم F1.8 دارد که باعث می‌شود 80 درصد نور بیشتری به حسگر برسد. ال‌جی با OIS 2.0 کارائی تصویربرداری در شرایط ناپایدار را حتی بیشتر افزایش داده است که با استفاده از گسترش محدوده پایدارسازی تصویر از یک به دو درجه در محور X و Y و همچنین اضافه کردن محور سوم برای اولین بار کارایی را دو برابر می‌کند.
 
حالت تنظیمات دستی، عکاسان باتجربه را قادر می‌سازد تا با کنترل مستقیم فوکوس، سرعت شاتر، ISO، دریچه دیافراگم و بالانس نور سفید حالات هنرمندانه‌تری را در هر عکس تمرین کنند. عکاسان حرفه‌ای‌تر به منظور ویرایش دقیقتر تصاویر بدون از بین رفتن جزئیات می‌توانند عکس‌هایشان را علاوه بر فرمت JPEG با فرمت RAW ذخیره کنند.
 
دوربین پیشرفته G4 با حسگر طیف رنگ (CSS) به اوج رسیده است. CSS با خواندن دقیق مقادیر RGB نور پیرامون صحنه و همچنین نور مادون قرمز بازتابیده شده از اشیاء دقت رنگ را بهبود می‌دهد.  CSS از این اطلاعات به منظور تنظیم بالانس نور سفید و رنگ فلاش استفاده می‌کند تا تصاویر گرفته شده تا حد ممکن به آنچه که با چشم غیرمسلح دیده می‌شود نزدیک باشد. با این حسگر طیف رنگ، دیگر رنگ قرمز به صورت نارنجی روشن و رنگ سفید به صورت زرد کم‌رنگ به نظر نمی‌رسند.
 
برای گرفتن عکسهای سلفی، شرکت ال‌جی دوربین جلو پیشتاز در صنعت 8 مگا پیکسلی ارائه کرده است که عکس‌های گروهی و تکی شفاف و با جزئیات بالا می‌گیرد. قابلیت Gesture Interval Shot قابلیت قبلی Gesture Shot را با گرفتن 4 عکس متوالی به فاصله 2 ثانیه از یکدیگر را بهبود داده است. این قابلیت شانس گرفتن عکسی عالی در دشوارترین شرایط را افزایش می‌دهد. فعال‌کردن شاتر به سادگی دو بار باز و بسته کردن دست در مقابل دوربین است.
 
با پیشرفت چشمگیر در فناوری نمایشگر، G4 اولین گوشی تلفن همراه هوشمندی خواهد بود که از نمایشگر جدید 5/5 اینچی IPS Quantum Display استفاده می‌کند. این نمایشگر 15 درصد پوشش گسترده تر طیف رنگ، 25 درصد بهبود کیفیت تصویر در محیط های رو باز، 50 درصد کنتراست عالی‌تر و 11 درصد مصرف انرژی کمتر را به ارمغان می‌آورد. این اولین نمایشگرQuad HD است که فناوری Advanced In-Cell Touch (AIT) را به خدمت گرفته است که LCD و حسگر لمسی را توامان به کار گرفته است و باعث بازتولید رنگ و حساسیت لمس بهتر می‌شود. این نمایشگر جدید برای استانداردهای  DCIتنظیم شده است. استانداردی برای جلوه رنگ که توسط بهترین استودیوهای هالیوود ارائه شده است.
 
بالاتر رفتن کیفیت صفحه نمایش G4 به منزله پایین آمدن عمر باطری آن نیست. G4 با باطری قابل تعویض 3000 میلی‌آمپری به ظرفیت بالایی تجهیز شده است که در گوشی‌های تلفن همراه هوشمند این روزها به ندرت دیده می‌شود. ترکیب این باطری و پردازنده صرفه‌جو در انرژی Qualcomm® Snapdragon™ 808 باعث می‌شود در استفاده طبیعی در یک روز کامل از G4 مشکلی پیش نیاید.
 
UX انسان‌محور
G4 اولین گوشی تلفن همراهی است که از UX 4.0 انسان‌محور جدید استفاده کرده است که با ساده‌تر و کاربرپسند شدن، نیازهای هر کاربر را بهتر درک می‌کند و پاسخ می‌دهد. UX بهبودیافته در حالی که اختیارات پیکربندی بیشتری را برای کاربران حرفه‌ای مهیا کرده است، گام‌های اضافی را حذف کرده است.
قابلیت Quick Shot به مشتریان این اجازه را می‌دهد که در زمانی که نمایشگر خاموش است بدون بازکردن اپلیکیشن دوربین با دوبار لمس کلید پشتی عکس بگیرند. همچنین G4 زمان آماده‌سازی دوربین بسیار سریع 6/0 ثانیه دارد.
 
Gallery جدید برای اسکرول کردن هزاران عکس بسیار سریع است و آنها را در تایم لاین نمایش می‌دهد. قابلیت Memories به صورت خودکار عکس‌ها و ویدئوها را در بر اساس زمان و مکانی که آنها گرفته شده‌اند در آلبوم سازمان‌دهی می‌کند.
 
قابلیت Event Pocket به کاربران این اجازه را می‌دهد که با برداشتن قرار ملاقات‌ها از سایر تقویم‌ها و یا رویدادها از سایر سایت‌های اجتماعی تقویمی منحصربه‌فرد ایجاد کنند. پس از تنظیمات اولیه دیگر نیازی به چندین تقویم نخواهد بود.
 
Smart Notice بهبود داده شده آگاه‌سازی‌های شخصی‌سازی شده برای آب و هوا، سفر و غیره را با تحلیل رفتارهای کاربر ارائه می‌دهد. این امکان برای Smart Notice وجود دارد که پیام‌های شخصی‌سازی شده نظیر " از اینکه چتر را در راهتان به سوی مترو برداشته‌اید مطمئن شوید "  برای کاربر ارسال کند.
 
Quick Help به کاربر این امکان را می‌دهد که به سرعت پاسخ سوالات در مورد عملکرد G4 را در ویجت Smart Notice بیابد. Quick Help می‌تواند کاربران را در تنظیمات G4 و حتی در برنامه‌ریزی برای تماس با مرکز خدمات مشتریان راهنمایی کند.
 
شرکت ال‌جی در جستجوی مشارکت برای بهبود تجربه کاربری کلی G4 است. Google Office از قبل بر روی G4 نصب شده است و دارندگان G4 یک Google Drive storage 100 گیگا بایتی رایگان برای دو سال دریافت می‌کنند. با همکاری MirrorLink و ال‌جی، دارندگان وسایل نقلیه Volkswagen قادر خواهند بود نسخه سازگار با اتومبیل رابط کاربری G4 به منظور تجمیع کامل تماس‌ها، مسیریابی و موسیقی دریافت کنند.
 
لازم به ذکر است نسخه دو سیم‌کارت G4 در ایران ارائه می‌شود. افزون بر این، ال‌جی G4 از 28 خرداد در دسترس مشتریان ایرانی خواهد بود. بنابراین، علاقه‌مندان فناوری در ایران می‌توانند با مراجعه به یکی از مراکز فروش تلفن‌های همراه هوشمند ال‌جی به انتظارشان پایان دهند.
 
مشخصات کلیدی:
پردازنده: Qualcomm Snapdragon™ 808 Processor
نمایشگر: 5/5 اینچی Quad HD IPS Quantum Display (2560 x 1440, 538ppi)
قابلیت نصب دو سیم‌کارت: دارد
حافظه: 32GB eMMC ROM, 3GB LPDDR3 RAM / microSD slot
دوربین: پشت 16 مگاپیکسل با دیافراگم F1.8 / OIS 2.0 / دوربین جلو 8 مگاپیکسل با دیافراگم F2.0
باطری: 3000 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل: Android 5.1 Lollipop
اندازه: 148.9 x 76.1 x 6.3 – 9.8 mm
وزن: 155 گرم
شبکه: 4G / LTE / HSPA+ 21 Mbps (3G)
اتصالات: Wi-Fi 802.11 a, b, g, n, ac / Bluetooth 4.1LE / NFC / USB 2.0
رنگ‌ها: چرم طبیعی قهوه‌ای، مشکی و زرشکی 
سایر: حالت تنظیمات دستی در عکاسی/ Gesture Interval Shot / Quick Shot
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.